A leállás többek közt érintette a melbourne-i vonatokat, rengeteg pénzintézetet és minden olyan embert és vállalkozást Ausztrália-szerte, amely az Optus szolgáltatását használja telefonálásra vagy adatátvitelre. Tekintve pedig a távolságokat abban az országban, a népesség nagyon nagy része kapcsolódik valamilyen mobileszközzel az internetre.
Így nem lehetett például kártyával fizetni a mobilterminálokon, de a mobiltechnológiát használó ATM-ek sem adtak ki készpénzt, így hamar kínos helyzetbe kerülhetett, aki eddig csak kártyás fizetésre támaszkodott.
A szolgáltató közleményében jelezte, hogy "Az Optus tudatában van egy problémának, amely hatással lehet néhány mobil- és internet-ügyfelünkre. Jelenleg dolgozunk az ok azonosításán, és elnézést kérünk a kellemetlenségekért. Vészhelyzet esetén az ügyfelek továbbra is hívhatják a triple zero-t".
Később az Optus vezérigazgatója Kelly Bayer Rosmarin azt mondta, hogy a vállalat nem tudta megtalálni és kijavítani a kiesés okát. "A csapat a helyreállítás többféle útját is kipróbálta, eddig még nem értük el a remélt eredményeket" - mondta. "És minden lehetőséget megragadunk, hogy mindenki minél hamarabb újra online legyen."
Az eset jól mutatja, milyen elképesztő mértékben támaszkodunk a mobiltechnológiára és az internetre és hogy milyen gondokat okozhat, ha ezeket bármilyen hiba hirtelen kirántja az emberek lába alól.
A szolgáltatások nagy részét időközben helyreállította a szolgáltató, továbbra sem közölte, mi lehetett a 9 órás leállás oka. A hatóságok is vizsgálják, hogy az üzemzavar kibertámadás következménye-e, bár szerintük nem az.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!