Nagy botrány tört ki idén tavasszal a Western Digital tulajdonában álló Sandisk márka körül, egymás után mentek tönkre a professzionális felhasználóknak szánt Extreme és Extreme Pro külső SSD-ken a fájlrendszerek, később pedig egy Western Digital My Passport modell érintettsége is bebizonyosodott.
Az anyacég hónapokon keresztül próbálta agyonhallgatni a vevők számára akár súlyos anyagi veszteségeket is okozott ügyet, szoftverfrissítést adott ki a probléma megoldására. Mostanra csoportos per indult a WD ellen az USA-ban, kártérítést követelnek a defektív meghajtók miatt részleges vagy teljes adatvesztést szenvedett ügyfelek.
Most új információ érkezett az ügyben, a sérült meghajtókon lévő adatok helyreállítására szakosodott osztrák Attingo állítása szerint az érintett meghajtók az eddig sejtettel ellentétben nem szoftveres, hanem hardveres hibák miatt mentek tönkre. A vállalat eddigi tapasztalatai alapján rosszul megtervezett és hanyagul legyártott termékekről van szó, ez okozta az idő előtti halálukat, a rossz minőségű komponensek és forrasztások a ludasak.
Az érintett termékek Magyarországon is kaphatóak, nem világos, hogy a gyártó időközben orvosolta-e a minőségi problémákat.
[Frissítés] A Western Digital reagált a fenti információkra, és tagadja, hogy alacsony minőségű komponensek és forrasztások okozták volna a termékek hibáit, noha bevallása szerint további vizsgálódásra lehet szükség az ügyben. Meglátása szerint a meghajtók gondait sikeresen javította az időközben kiadott firmware-frissítésekkel.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!