Néhány nappal ezelőtt a YouTube világszerte ultimátumot adott a böngészőjükben reklámblokkolót használó internetezők számára: vagy kikapcsolják a webhelyén a hirdetések letiltását, vagy előfizetnek a reklámmentesítést is kínáló YouTube Premiumra, különben nem használhatják a szolgáltatást. Pár nappal később ráadásul Európát is elérte a Premium áremelése, bár itthon még nem lett drágább.
A YouTube blokkolótiltása nem legyőzhetetlen, ám eddig elég jó hatékonysággal működött, amit a népszerű beépülők fejlesztői is észrevettek. A Ghostery készítői azt tapasztalták, hogy a webhely akcióját követően háromszorosára ugrott azok száma, akik eltávolították a reklámblokkoló applikációjukat. A beépülő eltávolításának okáról visszajelzést adottak 90%-a azt írta, hogy nem működik a YouTube-on.
A rivális AdGuardot október kilencedike óta napi átlag 11 ezren távolítják el, míg előtte napi 6000 telepítés volt megszokott, a fekete napnak mondható október 18-án 52 ezren törölték a kiegészítőt a böngészőjükből.
Próbálgatják az internetezők a különféle blokkolókat, hátha valamelyik működik a YouTube-on.
A YouTube és a reklámblokkolók készítői között innentől kezdve folyamatos macska-egér harcra lehet számítani, az utóbbiak újabb és újabb módszereket keresnek majd tiltások kikerülésére, amiket aztán a videómegosztó blokkolni próbál majd.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!