Továbbra is tömegeknek kell fontosabbra költeniük az új okostelefonnál, derült ki a Canalys értékesítési becsléseiből. A piackutató vállalat szerint az idei második negyedévben már zsinórban a hatodik negyedéve csökkentek a mobileladások, bő 250 millió készülék talált gazdára világszerte, ami az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest 11% csökkenést jelent.
A Canalys elemzője ettől függetlenül már óvatosan derűlátó, állítása szerint a piac kezdi a helyreállás korai jeleit mutatni. A gyártók képesek voltak csökkenteni a régi modelljeikből rendelkezésre álló raktárkészleteket, a kereskedelmi lánc szereplőinek adott ösztönzőkkel és célzott reklámkampányokkal próbálják javítani az eladásokat, készülnek az új telefonok piacra dobására.
A gyártók piaci részesedése terén vajmi kevés változás történt az idei második negyedévben, a tavalyi azonos időszakhoz képest a Samsung és az Apple megtartották a 21% és 17% részüket. A harmadik helyre befutott Xiaominak mínusz eggyel 13%-ra csökkent a piaci része, az Oppo/OnePlus duó tartotta magát 10%-on, a Vivo pedig szintén eggyel visszaesve a piac 8 százalékát szerezte meg. Az összes többi mobilgyártó együtt plusz kettővel az értékesített telefonok 31 százalékát adta.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!