Jó ideje nem titok a PlayStation 5 Pro létezése, a Sony saját stúdiói már tavaly ősszel megkapták a nem végleges fejlesztői készletét. Ezt követően a tél elején a kiemelt partnernek számító külsős fejlesztőknél is elkezdett feltünedezni a gép, hamarosan pedig tovább szélesedik majd a termékhez hozzáférők köre.
Ennek megfelelően most friss információk érkeztek a képességeit illetően, elsőként a vegyes hitelességű Moore’s Law is Dead YouTube-csatorna házigazdája leplezett le belsős dokumentumok alapján pár újdonságot, az adatok hitelességét röviddel később pedig az Insider Gamingnek dolgozó Tom Henderson is megerősítette.
A Sony fejlesztői oldaláról származó dokumentum alapján a normál konzolhoz képest a PS5 Pro olyan 45%-kal nagyobb raszteres renderelési sebességet nyújt, a valós idejű sugárkövetéses képalkotásban jellemzően 2-3× (legjobb esetben négyszer) gyorsabb, továbbá gépi tanulásos feladatok elvégzésére specializált chip is található benne.
A különleges lapkát a házon belül tervezett PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) képfelskálázási rendszer működtetéséhez kívánja használni a Sony. Ez nagy vonalakban az NVIDIA DLSS mintájára működik, egy Full HD-s képkockát állítólag 2 ezredmásodperc alatt képes 4K felbontásúra átméretezni, de javulhat még a teljesítménye.
A Sony jelenlegi tervei szerint a PlayStation 5 Pro az év végi ünnepi szezonra válhat elérhetővé.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!