Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán. Arthur Guo, az IDC vezető kutatási elemzője szerint változatos portfólójának, valamint a népszerű AI funkciókat kínáló Magic6 szériájának köszönheti ezt a vállalat. Antonio Wang, az IDC alelnöke arról is beszámolt, hogy a HONOR prémium részesedése gyorsan növekszik, és 2024 első negyedévében éves szinten 123,3%-os bővülést tapasztalt, derül ki a kínai vállalat tájékoztatásából. Sőt, ebben az időszakban a hajlítható telefonok piacán való részesedése második volt Kínában, miközben a Magic6 széria eladásai már most felülmúlták elődjének első féléves teljesítményét.
Az IDC előzetes adatai szerint a kínai okostelefon-szállítások éves szinten 6,5%-kal 69,3 millió darabra nőttek 24 első negyedévében. A vártnál több eladás elsősorban a Honor és a Huawei erős növekedésének köszönhető, ami a teljes Android-piac 9,3%-os éves növekedését is elősegítette. Másrészt az Apple ugyanebben az időszakban 6,6%-kal csökkent, intenzívebb versennyel kellett szembenéznie. A 2024 első negyedévében esedékes holdújév szintén serkentette a vásárlási kedvet és az alacsony és középkategóriás készülékek iránti keresletet. A csúcskategóriás szegmensben az AI és az összehajtható termékek lehetővé tették az androidos okostelefon-gyártók számára, hogy még jobban megkülönböztessék magukat az Apple-től, és fokozott érdeklődést váltottak ki a kínai fogyasztókból.
vállalat | 2024 első negyedév | 2023 első negyedév |
Honor | 17,1% | 16,1% |
Huawei | 17,0% | 8,6% |
OPPO | 15,7% | 19,8% |
Apple | 15,6% | 17,8% |
Vivo | 14,6% | 17,4% |
többi gyártó | 20,1% | 20,4% |
(forrás: IDC) | 100% | 100% |
„A Honor az első helyre lépett, köszönhetően a jól összeállított termékportfóliójának és a Magic 6 sorozatnak, amely népszerű AI funkciókkal érkezett” - mondta Arthur Guo, az IDC China ügyfélrendszer-kutatásért felelős vezető elemzője, aki szerint bár a Huawei visszatérése erős, az ellátási korlátok továbbra is fájó pontnak számítanak náluk. Az Apple negyedéves árpromóciói pedig nem tudták enyhíteni az androidos szereplők által támasztott intenzív verseny hatását.
„A csúcskategóriás szereplők közötti szoros verseny arra utal, hogy a kínai fogyasztók nagyobb valószínűséggel váltanak egyik márkáról a másikra” - mondta Will Wong, az IDC Asia/Pacific ügyféleszközökért felelős vezető kutatási menedzsere. Így a gyártóknak fokozottan szükségük van arra a szakember szerint, hogy folyamatosan újítsanak, ezáltal kiépítve a vásárlói lojalitást.