A számítógépek után most már konzolokon is átvette az uralmat a digitális játékterjesztés, ennek során a vevők nem megvásárolják a játékokat, hanem licencelik azok elérésének a lehetőségét. Jogi értelemben óriási különbség van a kettő között, az eladóknak jogukban áll visszavonni a licencet, gyakorlatilag elvehetik az ügyfelek annak idején akár teljes áron vett játékait.
Most újabb ilyen eset történt, az Ubisoft április elsején lekapcsolta a mindig online típusú The Crew versenyjátékának a szervereit, ezt követően pedig visszavonta az Ubisoft Connect (korábban Uplay) kliensprogramjában a PC-s vevők licenceit. Ennek köszönhetően az eredetileg 2014-ben kiadott játékot már le sem tölthetik azok, akik megvásárolták a terméket.
Ennek elsőre látszólag nincs jelentősége, hiszen a szerverek lekapcsolása miatt amúgy sem lehetne már játszani vele, ám a The Crew keménymagos rajongói közössége minden követ megmozgatott, hogy az Ubisoft tegye lehetővé offline módban vagy privát szervereken keresztül a termék futtatását. Erre a kiadó nem volt hajlandó, a letöltési lehetőség megvonásával pedig meghalt az álom, hogy legális keretek között valaha újból játszhassanak a régi kedvencükkel.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!