Nagy szenzációra készül idén Texas állam oktatási hivatala, emberek bevonása helyett javarészt gépileg kívánja kiértékelni a harmadiktól a nyolcadik osztályig minden évben megíratott kompetenciamérését. Ennek célja a diákok képességeinek és az iskolák teljesítményének a vizsgálata, hazánkban is rendszeresen készít efféle felmérést az Oktatási Hivatal.
Az idei kísérlet során a texasi hivatal egy általa „automatizált értékelőmotornak” nevezett rendszerrel kívánja kiértékeltetni a diákok által beadott dolgozatokat, a véletlenszerűen kiválasztott negyedüket pedig kontroll jelleggel a megszokott pontozókkal is átnézeti.
Emiatt idén kétezernél is kevesebb emberi pontozót bérel majd fel, míg a tavalyi klasszikus kiértékeléshez olyan hatezer főre volt szüksége.
Az automatizált rendszert szándékosan nem kívánja mesterséges intelligenciát használóként tálalni az oktatási hivatal, azonban a fogalmazást igénylő válaszokat lényegében ugyanolyan szövegelemző rendszer fogja elemezni, mint ami a ChatGPT-hez hasonló szolgáltatásokban is működik.
Az amerikai állam reményei szerint ha jól működik a rendszer, akkor évente akár 15-20 millió dollárt (olyan 5,5-7,3 milliárd forintot) is megspórolhat a kompetenciamérés kiértékelésén.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!