A Gmail döntéshozói sem szeretik a levelezőrendszert minden nap feleslegesen elárasztó reklámleveleket, hiszen a szerveroldali erőforrások pazarlásán kívül semmire sem jók. Emiatt április elejétől a gmailes címzetteknek tömegesen e-maileket küldözgetők kénytelenek új szabályoknak megfelelni, például egy kattintással lehetővé kell tenniük a leveleikről való leiratkozást. Akik nem tartják be a szabályokat, azok leveleit akár teljesen blokkolhatja is a szolgáltatás.
A Piunikaweb beszámolója alapján ezzel nincs vége a dalnak, a Gmail hamarosan egy feliratkozáskezelő funkcióval bővülhet, ez a mobilappjának kódjában való kutatás során derült ki, de minden bizonnyal a böngészős felületén is elérhető lesz. Az új „Feliratkozások kezelése” felületen áttekinthetőek lesznek a rendszeresen marketinges leveleket küldők, szűrni is lehet majd köztük a negyedévente kapott levelek száma alapján, és persze lehetőség lesz a leveleikről való leiratkozásra.
Egyelőre nem tudni, hogy mikor válhat általános elérhetővé a feliratkozáskezelő.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!