Egyetlen használt pelenkával döntötte romba az Amazon a családi vállalkozást

baba, pelenka, illusztráció,
A kép csak illusztráció
Fotó: Shutterstock/Igisheva Maria
Vágólapra másolva!
Évi egymillió dollár bevételnél járt a cég, mikor megtörtént az elképzelhetetlen. A történet szinte minden pontján az Amazon hibázott.
Vágólapra másolva!

Abszurd történettel állt elő a Bloomberg arról, hogy mi történhet, mikor a kis családi vállalkozások bődületes piaci erejű, ám rendkívüli nemtörődömséget és inkompetenciát tanúsító multicégek irgalmától függenek. Jelen esetben az Amazon volt a ludas.

amazon, logo
Az Amazon értékesítési és házhozszállítási rendszere áldás és átok is lehet a családi vállalkozásoknak.
Fotó: Shutterstock

A történet főszereplője egy amerikai házaspár. Paul és Rachelle Baron tíz évvel ezelőtt a saját gyermeküknek terveztek egy mosható úszópelenkát, ami olyan jól sikerült, hogy alapítottak egy céget és árulni kezdték az Amazonon. A termék más szülők körében is rendkívül pozitív fogadtatásra talált, 2019-re már évi egymillió dollár forgalmat bonyolítottak az úszópelenka értékesítéséből, és egy jelentős befektetéssel 2020-ban meg kívánták triplázni a bevételüket, további gyerekeknek szánt termékeket dobtak piacra.

Ekkor jött a derült égből a villámcsapás: egy végtelenül rosszindulatú vásárlójuk a vételi ár visszaszerzése érdekében visszaküldte az Amazonnak a gyereke használt és székletfoltos úszópelenkáját, az Amazon pedig a saját ilyenkor megszokott eljárásával szembemenve nem ellenőrizte azt, mielőtt újból eladta volna egy másik vásárlónak.

A pelenkát megvásárolt anya természetesen nem volt elragadtatva a kakifoltos terméktől, így egycsillagos értékelés hagyott az Amazonon, igencsak plasztikus szöveges leírással és mellékelt fotókkal. Ez a komment egyes kritikákkal konkrétan sértette az Amazon közösségi irányelveit, de rengetegen kattintottak rá a „hasznosnak találtam” gombjára, így egészen most hétfőig elérhető volt, ráadásul prominens kiemeléssel.

Ez az egyetlen komment az elmúlt négy évben teljesen tönkretette a családi vállalkozást, zuhantak az eladások, az évi hárommillió dollár bevétel álmából mára 600 ezer dollár adósság maradt.

A problémás értékelést a Baronok próbálták többször is jelenteni az Amazonnak, hiszen a vállalat hibája, hogy a visszaküldött árukkal kapcsolatos ellenőrzési eljárását megszegve foltos pelenkát küldött ki egy másik vásárlónak. Emellett a közösségi irányelvei miatt lehetőség lett volna a gondot okozó értékelés eltávolítására is. A házaspár nem járt sikerrel, mikor nagy nehezen sikerült elérniük egy ügyfélszolgálatost, akkor ő elismerte, hogy az egész kalamajka az Amazon hibája, de nem tudott mit tenni, hogy eltüntesse az értékelést.

A Baronok az értékelést hagyott tanárnővel is felvették a kapcsolatot e-mailben, elmagyarázták neki a helyzetet. Erre a nő megígérte, hogy átírja a kommentet, de állítása szerint mindig kiment a fejéből. Négy év után most hétfőn tűnt el az értékelése, de nem tudni, hogy ő vagy az Amazon törölte-e.

A házaspárnak ezen a ponton sajnos ez már mindegy, ráadásul a családi házukra felvett jelzáloghitel miatt még a cégük csődeljárása is komplikálttá vált. Mindketten kénytelenek voltak főállású munkát keresni, hogy kerüljön kenyér az asztalra, sikerüljön fizetni a számlákat és a hiteleket.

Az év elején már beszámoltunk egy hasonló jellegű történetről, akkor az Apple térképe végleg bezártnak jelzett egy éttermet, mire elmaradtak a vendégek.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!