Elzárhatja a pénzcsapot az Apple TV+

apple tv+
Fotó: James Yarema / Unsplash
Vágólapra másolva!
Az exkluzív filmek és sorozatok láthatják kárát az észszerűsítésnek.
Vágólapra másolva!

Véget érhetett a költői túlzással határok nélküli költekezés a havidíjas Apple TV+ videószolgáltatásnál, adta hírül belsős forrásokra hivatkozva a Bloomberg. A többek közt a Netflixszel rivális szolgáltatás az előfizetők bevonzása érdekében eddig a filmipar legnagyobb neveit szerződtette le exkluzívok készítésére, többek Martin Scorsese-vel (Megfojtott virágok), Ridley Scottal (Napóleon), és Matthew Vaughnal (Argylle: A szuperkém) dolgoztatott.

Az óriási költségvetésű exkluzív produkciók jellemzően remekül sikerültek és még óriási presztízsű díjakat is nyertek, de a hírek szerint a szolgáltatásokért felelős Eddy Cue most felkérte a stúdiókat menedzselő Zack Van Amburgot és Jamie Erlichtet, hogy racionalizálják a saját tartalmakra való költést.

Ennek oka, hogy az őrült pénzből készülő produkciók költsége nincs arányban a 2019-ben indult Apple TV+ anyagi sikerének növekedésével: a bomba produkciók nem képesek elég új előfizetőt bevonzani, így a szolgáltatás fenntarthatóbbá tétele érdekében hatékonyabb megtérülésű befektetési taktikára van szükség.

Kontextusként a Nielsen szerint az egyesült államokbeli tévézés olyan 8%-át teszi ki a Netflix használata, míg az Apple TV eddig csak 0,2% piaci részesedést tudott elérni, hiába költött el pár év alatt több milliárd dollárt az exkluzívokra. További érdekesség, hogy nemrég szárnyra kapott pletykák alapján szerint az Apple TV+ is megpróbálkozhat valamilyen konstrukcióban a hirdetések mutogatásával, bár ez erősen a jövő zenéjének tűnik.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!