Idén sem maradt nehezen érthető célú és közönségű kütyü nélkül a nagyközönség, áprilisban piacra került a Humane startup által tervezett AI Pin. A ruhára csíptethető okoskitűző 699 dollárba kerül, ezen felül pedig szükség van a használatához egy havi 24 dolláros előfizetésre is, miután folyamatos mobilhálózati kapcsolat kell a működéséhez.
Az AI Pin részben az okostelefon helyettesítésére lett kitalálva, kamerával és lézerprojektorral is rendelkezik, hangparancsokkal és kézmozdulatokkal vezérelhető. Képes kérdésekre válaszolni, üzenetek küldhetőek vele, hanghívások bonyolítására alkalmas. A kütyü a maga nemében érdekes, de jelentős értetlenség és szkepticizmus fogadta, hiszen valós életbeli gondokat megoldó újdonság helyett egy mondvacsinált dolognak tűnt, ráadásul mellbevágó áron.
A piacra kerülésekor már látszott, hogy óriási bukás lesz az AI Pin. A tesztelők leszedték róla a keresztvizet, mert borzasztónak bizonyult az akkus üzemideje, és mindenben rossz, amit egyáltalán tenni próbál.
A The Verge most belsős információkat szerzett az üzleti teljesítményéről, amely alapján a sejtettnek megfelelően orbitális bukás a kütyü. Az adatok alapján júniusra összesen olyan 10 ezer darabot sikerült értékesíteni belőle, akkor érte el azt a pontot a Humane, mikor napi szinten már többet küldtek vissza a vevők, mint amennyit sikerült eladni belőle.
Az AI Pin eladásaiból és a termékhez csatolt szolgáltatásból eddig olyan 9 millió dollár bevétele származott a gyártónak, azonban 1 millió dollárt veszített a pénzvisszatérítések miatt. A visszakapott okoskitűzőket egyelőre raktárban őrizgeti, részben mivel a hozzácsatolt T-Mobile hálózati szolgáltatás véglegesen hozzárendelődik az első vásárló személyéhez, emiatt megpróbálkozni sem lehet a visszakapott hardverek használtként való értékesítésével.
A Humane szerint a The Verge által közölt eladási és pénzügyi adatok nem teljesen helytállóak, azonban nem volt hajlandó helyreigazítani azokat.
Annyi viszont biztos, hogy az évek során a startup olyan 200 millió dollár tőkét szerzett többek közt olyan szilícium-völgyi figuráktól, mint Sam Altman (OpenAI) és Marc Benioff (SalesForce). Sajnos nem úgy tűnik, mintha volna bármiféle remény, hogy az eredeti terveinek megfelelően a jövő tavaszra eladjon 100 ezer darabot az AI Pinből, így hatalmas bajban van a vállalat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!