Nagyon pörög itthon a felújított telefonok piaca

Vágólapra másolva!
A használt telefonokkal foglalkozó cég elképesztő mértékben növelte a bevételeit, és ez még csak a kezdet. Új termékcsaládok irányába nyit a vállalat, jönnek a felújított Apple laptopok és okosórák.
Vágólapra másolva!

Amióta világ a világ, a használt telefonok iránt mindig volt kereslet. Azonban ezeknél az a probléma, hogy nem lehet tudni, hogy milyen műszaki állapotban vannak. Erre a problémára kínálnak megoldást azok a cégek, amelyek begyűjtik a készülékeket, majd szervizben átvizsgálják azokat, és újszerű,felújított állapotban kezdik árulni a letesztelt, megbízhatónak minősített készülékeket.

Rejoy használt felújított telefon
Újszerű állapotban érkeznek a felújított termékek.

Erre specializálódott a Rejoy, amely két évvel ezelőtt kezdte meg a tevékenységét Magyarországon. A vállalat most egy hivatalos eseményen árulta el, hogy az első évben elért két milliárd forintos forgalmat sikerült hamar megduplázni, hiszen 96 százalékkal növelte bevételeit a konszern.

A cég rövid idő alatt elképesztően nagyra nőtt, hiszen egy kis irodából indult, de ma már egy hatalmas csarnokban dolgoznak a begyűjtött készülékeken a szakértőik. A megvizsgált, megtisztított, kikalapált mobilok mellé két éves garanciát is adnak, és a termékeik még így is jóval olcsóbbak, mint vadonatúj, gyári modellek. Az elmúlt két évben jelentős fejlesztéseket vitt végbe a Rejoy a beérkező készülékek bevizsgálásában és szükség esetén történő javításában: a társaság napi 800 készüléket feldolgozni képes szervizlaborjában lézerforrasztóval gyári minőségben lehet alkatrészcserét elvégezni. A folyamatok fejlesztése révén a garanciális ügyintézést igénylő esetek száma 40 százalékkal csökkent az elmúlt egy évben, az ilyen esetek aránya gyakorlatilag az új termékekével azonos, alacsony szintre állt be. A hatékonyság javítása érdekében hamarosan egy mesterséges intelligenciát használó bevizsgálórobot is munkába áll majd a Rejoynál, ez a gép a beérkező készülékek vizsgálatát, értékelését gyorsítja majd fel.

A rendezvényen Blaumann Bencétől, a Rejoy.hu ügyvezetőjétől megtudtuk, hogy a magyar társadalom egyáltalán nem ódzkodik a használt készülékektől. A vásárlóknak az a fontos, hogy a termék márkás, és megbízható, valamint jó ár/érték arányú legyen. Emiatt aztán biztosak abban, hogy a csúcsot nem érték még el, komoly növekedési potenciált látnak a hazai piacban. 

Jönnek a felújított Apple laptopok

Emiatt is döntött úgy a vállalat, hogy egy új, eddig ismeretlen útra lép. A cég kínálatában eddig megtalálható telefonok és táblagépek mellett ugyanis felbukkannak a hordozható számítógépek és okos órák is.  

Amíg a telefonok esetében több márkát is kínál a Rejoy, addig ezeknél csak az Apple készülékei, tehát MacBookok és MacBook Prók közül lehet választani, legalábbis az első időszakban biztosan. Ez nem meglepő, hiszen a mobilok között az amerikai, "almás" cég modelljeit keresik elsősorban. Az összes eladott Rejoy termék mintegy 80 százaléka Apple márkájú, ami döbbenetes dominanciát mutat. 
Blaumann Bence elmondta, hogy a Rejoy nagy erőssége a riválisokhoz képest a széles választék. Azaz, hogy a több éves, régebbi modellek mellett náluk megvásárolhatóak sokszor a vadonatúj, olykor mindössze pár hónappal korábban bemutatott termékek is. 

Még maradnak a nem USB-C porttal ellátott eszközök

A Rejoy számára pont az Apple modellek népszerűsége miatt óriási fontossággal bír a közelmúltban hozott EU-s jogszabály. Ez előírja, hogy az Európa Unión belül eladásra kínált új mobil eszközöknek USB-C csatlakozóval kell rendelkezniük. Ugyanakkor az EU-n belülre már a határidő előtt beérkezett, Lightning-csatlakozós készülékek meglévő készleteit továbbra is el lehet adni. 
Mivel a Rejoy az unió országaiban élő magánszemélyektől, illetve az EU-n belül működő nagykereskedő-partnerektől eleve csak CE-jelölésű készüléket szerez be, a társaságnál továbbra is elérhetők maradnak a magyar vásárlók körében népszerű iPhone 11-14-es mobilok is. A töltőcsatlakozók unióbéli egységesítésének szándékát egyébként a Rejoy is támogatja, azonban azt is fontosnak tartja, hogy a kiemelkedő ár-érték arányú, az iPhone 15-ösnél régebbi készülékek  meglévő készletei még elégedett ügyfelek ezreit szolgálhassák - a körforgásos gazdaság szellemében. A vállalat várakozásai szerint nagyjából 2-3 év alatt fognak kifutni a másodpiacról a még nem USB-C csatlakozók iPhone-ok.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!