Megkezdődött a nyílt internetes szabványnak javasolt Web Monetization programozási felület beépítése a Google Chrome-ba, jelentette be a böngésző fejlesztői csapata. A technológia lehetővé fogja tenni az internetezők számára, hogy mikrofizetésekkel közvetlenül támogassák az általuk kedvelt webhelyeket.
A technológiára nagy szükség van, hiszen a maga érdekeit szem előtt tartó hirdetőipar csúnyán cserben hagyta az internetes kiadványokat, az agresszív praktikáik miatt pedig a látogatók körében népszerűvé vált a reklámblokkoló kiegészítők használata. Egyes publikációk a maguk szakállára ugyan indítottak opcionális előfizetési programokat, ám ezek megvalósítása komplikált lehet, a látogatók részéről pedig érdemi erőfeszítést igényel a bennük való részvétel.
Ezzel szemben a Web Monetization technológia elméletileg jelentős könnyebbséget hozhat a publikációk és az internetezők számára is, a látogatók a böngészőjükben beállított digitális pénztárcájuk terhére pár kattintással adakozhatnak majd.
Az adakozás működésével kapcsolatos pontos részletek még kialakulóban vannak. Mivel a Chrome támogatni fogja az újdonságot, így feltételezhető, hogy az összes többi a technológiáját használó böngészőben (például Microsoft Edge és Opera) is működhet majd. A Firefoxot fejlesztő Mozilla, továbbá a Safarit készítő Apple még nem nyilatkoztak, hogy kívánják-e támogatni a Web Monetization programozási felületet.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!