Mostanra világszerte lecsapott a jelszavukat másokkal megosztókra a Netflix. Akit azon kap, hogy illetéktelen személyeknek biztosít hozzáférést a szolgáltatáshoz, az vagy kiteszi a potyautasok szűrét a fiókjából, vagy pótdíjat fizet utánuk, az utóbbi itthon vendéghelyenként 1190 forintos felárat jelent.
A vállalat most néhány piacon új kísérletbe kezdett, bevezetett egy reklámokkal megtámogatott, cserébe olcsóbb pótdíj-opciót. Ez itthon nem érhető el, de például Németországban igen, ott vendéghelyenként alapvetően 4,99 euró a pótdíj, míg a reklámokat mutogató új lehetőség 3,99 euróba kerül.
A házigazda az olcsóbb lehetőséget választva vendéghelyenként havi 1 eurót spórol, ami nem mondható jelentős összegnek. Viszont a vendégek onnantól kezdve kénytelenek lesznek reklámokat tolerálni a Netflix használata közben, azaz drámaian rosszabb lesz a felhasználói élményük.
Ennek megfelelően az új pótdíjas lehetőség kissé értelmetlennek tűnik, hiszen aki egyáltalán hajlandó családtagok és barátok számára kifizetni a Netflix díját, az jó eséllyel nem fukarkodik majd ekkora összegen.
Kapcsolódó érdekesség, hogy szeptember elején nagyot drágult itthon a Netflixszel rivális Amazon Prime Video, ebben tekinthető meg a Fallout-sorozat is.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!