A jelek szerint végső fázishoz ért a finn HMD Global mobilgyártó átállása a saját márkajelzésének a használatára. A Nokiamob beszámolója szerint többek közt Ausztriában, az Egyesült Királyságban, továbbá Németországban is eltűntek a Nokia név alatt forgalmazott készülékek a gyártó hivatalos weblapjáról.
A helyzet nem meglepő, a cég 2024-ben már az összes új okostelefonján a HMD márkajelzést használta, legutóbb szeptember elején a hardveres bővíthető Pulse modellel állt elő, kizárólag nyomógombos alapmobilokat dobott piacra idén a Nokia branddel. Viszont látszólag ez is változóban van, az augusztus végén legutóbb leleplezett Barbie Phone-on már szintén a saját logója található.
A Nokia márkajelzés használata a kezdeti időkben gigantikus segítséget jelentett az újonnan alakult HMD Global térképre való felrakásában, de a cég nem tudta kihasználni a benne lapuló potenciált, a mobiljai innováció és ár-érték arány tekintetében is rendszeresen alulmaradtak a riválisaikkal szemben.
A HMD márkajelzésre való átállásra látszólag egy új kezdetként tekint a cég, az ezt használó új mobiljait divatossággal, otthoni javíthatósággal, újabban pedig az említett hardveres bővíthetőséggel próbálja megkülönböztetni a konkurenciájuktól.
A Nokia márkajelzésű mobilokat vásároltaknak nem kell aggódniuk, a HMD Global az eredetileg megígért támogatást fogja biztosítani hozzájuk.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!