Továbbra is emészti a gamer társadalom a novemberben piacra kerülő Sony PS5 Pro játékkonzol váratlanul magas árcéduláját, folynak a parázs viták és a relativizálások annak kapcsán, hogy mennyire volt elfogadható és korrekt dolog 800 eurós árcédulát akasztani a termékre.
Mostanra a játékok műszaki oldalával foglalkozó Digital Foundry YouTube-csatorna első embere is csatlakozott a beszélgetéshez. Richard Leadbetter újabb perspektívát a közösbe dobva felhívta a figyelmet, hogy a PS5 és PS5 Pro ugyanolyan teljesítményű processzorral rendelkezik, az utóbbiban a memória felgyorsítása mellett csak a grafikus vezérlőt cserélte erősebbre a Sony.
Emiatt csak az olyan játékok képesek nagyobb képkockasebességgel futni a PS5 Prón, amelyeknek a folyamatosan fenntartható tempóját szinte minden időpillanatban a grafikus vezérlő limitálja.
Márpedig például a nyílt világú játékoknál megszokott a CPU-limitesség, azaz a processzor jelenti a szűk keresztmetszetet az elérhető sebességben, a játékok futtatása során a videóvezérlő ritkán van teljesen kihasználva.
Emiatt ha például a Rockstar annak idején a mozifilmszerű 30 FPS mellett döntött a GTA 6 konzolos változatai esetében, akkor úgy állította be a játék rendszereinek a processzorterhelését, hogy a CPU képes legyen megbízhatóan és stabilan 30 képkocka előállításához szükséges mennyiségű adattal ellátni a videóvezérlőt.
Ennek ellenére az erősebb grafikus vezérlő miatt lehet feltűnően szebb és jobb a PS5 Prón a GTA 6 grafikája, de a 60 FPS-es módra nem kell számítani, mert ennek a megvalósításához jó eséllyel már nem lesz elég szabad számítási kapacitás a processzor részéről.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!