A művészek munkája jellemzően nem tartozik az anyagilag legjobban értékeltek közé, ráadásul az általuk végzett tevékenységek közé a legelsők között kezdtek beférkőzni a generatív mesterséges intelligenciás megoldások, legyen szó fotós, grafikai, zenei, vagy éppen mozgóképes tartalmak készítéséről.
A művészek látszólag nagyobbik része ellenszenvet táplál a generatív MI-s megoldások iránt, hiszen egyrészt veszélyezteti a megélhetésüket, másrészt pedig nem tetszik nekik a kreatív emberi alkotófolyamat lélektelen produktivitási technológiával való lecserélése.
Nem meglepő módon az Adobe mesterséges intelligenciás fejlesztésekért felelős alelnökétől nem számíthatnak szimpátiára. Alexandru Costin nem tud arról, hogy a többek közt a Photoshop mögött álló cégnél akár egyetlen generatív MI nélküli kreatív alkalmazás is fejlesztés alatt állna, állította a The Verge-nek adott interjújában
Vannak olyan régebbi verziók a szoftvereinkből, amelyek nem használnak generatív MI-t, de nem ajánlanám a használatukat. Az a célunk, hogy sikeressé tegyük az ügyfeleinket, és úgy gondoljuk, hogy a sikeressé válásukhoz meg kell barátkozniuk ennek a technológiának a használatával
– mondta.
„Mindig is meggyőződések hajtották az innovációinkat, és hiszünk a jelenlegi meggyőződésünk igazában. Az emberek vagy egyetértenek, vagy nem értenek egyet ezzel a meggyőződéssel, de véleményünk szerint a jelenlegi meglátásaink talán már rövid távon, de ha nem, akkor hosszú távon mindenképp igaznak fognak bizonyulni” – tette hozzá David Wadhwani, az Adobe digitális médiáért felelős elnöke.
Az Adobe virágnyelven azt mondja, hogy a kreatív szoftvereivel pénzt keresők vagy nekilátnak felturbózni a produktivitásukat a generatív MI-ben rejlő képességekkel, vagy azt kockáztatják, hogy az olcsóbban és gyorsabban dolgozó társaik elveszik a megbízásaikat.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!