Szeptember végén Kalifornia állam kormányzója új fogyasztóvédelmi törvényt szentesített az aláírásával. A ténylegesen csak jövőre életbe lépő szabályozás értelmében a digitális termékeket áruló kereskedéseknek fel kell tüntetniük, hogy a vevők nem megvásárolják a bennük kapható termékeket, hanem csak licencelik azokat.
Ezt az elmúlt olyan húsz évben egyáltalán nem hirdették a digitális termékeket áruló kereskedések, pedig kritikus különbség van a klasszikus értelemben vett vásárlás és a licencelés között: az utóbbi esetében a beszerzett termékek nem kerülnek a vevők tulajdonába, csupán meghatározott feltételek mellett hozzáférést kapnak azokhoz.
Emiatt például a kiadók elvehetnek a vásárlóktól korábban megvett termékeket, mint ahogy ezt nemrég az Ubisoft is demonstrálta a The Crew esetében. Ezen túlmenően egy gamer rokon halála esetén nem lehet megörökölni a digitális játékait, a digitális boltokban lévő fiókjai jogi értelemben örökre árvává válnak.
A törvény hatására a Steam digitális játékáruház most világszerte egy új dobozt tett a kosároldalára, amely jelzi, hogy vásárlás esetén ténylegesen csak licencelés történik. Ennek persze csekély gyakorlati jelentősége van, hiszen PC-s játékok már nagyon rég exkluzívan átálltak a digitális terjesztésre.
A gamereknek nincs más lehetőségük, minthogy digitálisan licenceljék a termékeket.
Az egyetlen érdekes félkivételt a GOG jelenti, az ebben megvett játékok másolásvédelem nélküli, teljesen offline működő telepítőkészletek formájában is letölthetőek. Emiatt lehetőség van a licencelt játékok egyéni archiválására a hosszú távú megőrzésük és elérésük garantálása érdekében.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!