Hatvan nappal a kihirdetésüket követően fontos fogyasztóvédelmi szabályok léptek életbe az USA-ban, ezek alapvetően az amerikai fogyasztókat hivatottak védeni, de nemzetközi szinten is hasznosak lesznek, már ha sikerül nekik érvényt szerezni. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) innentől kezdve pénzbírsággal sújthatja az olyan magánszemélyeket és vállalkozásokat, akik vagy amelyek hamis pozitív vagy negatív online értékeléseket vesznek, készítenek, adnak el a fogyasztók megtévesztése céljából.
Az egyéb típusú hamis ügyfélvélemények szintén illegálissá váltak, függetlenül attól, hogy létező személyek vagy kitalált karakterek adják-e azokat. A cégek dolgozói és azok közeli hozzátartozói nem hagyhatnak értékelést a vállalkozáshoz fűződő kapcsolatuk leleplezése nélkül, további tilos bármilyen fizetséget vagy ösztönzést adni az ügyfeleknek a pozitív vagy negatív vélemények írásáért.
Ezeken túlmenően fontos változás még, hogy üzleti célból sem cégek, sem pedig magánszemélyek nem vásárolhatnak maguknak hamis követőket az online platformokon, hogy népszerűbbnek mutassák magukat a valósnál.
Az új szabályokat megsértő amerikai cégek és magánszemélyek kihágásonként akár 51 744 dollár, durván 19,3 millió forint pénzbírságot is kaphatnak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!