Néhány nappal ezelőtt beszámoltunk a Coca-Cola megosztóra sikerült karácsonyi reklámjáról. A vállalat úgy döntött, hogy idén nem klasszikus tévéreklámot forgat, hanem egy generatív mesterséges intelligenciával készített spottal próbálja átadni az emberi szeretet ünnepének a hangulatát.
Az internet népe a reklámot látva túlnyomóan negatív reakcióval tudatta, hogy a cég marketinges vezetői csúnyán mellényúltak az ötlettel; nem kérnek az olcsó és szintetikus produkcióból, a karácsony szelleme mellett a döntéshozók még a technológia körüli közhangulatot sem értik.
Ezzel mindenki azt hitte, hogy lezárult a rosszul sikerült reklám ügye, azonban az internet humoristái visszavágtak, néhány nap alatt szintén mesterséges intelligenciával elkészítették a reklám paródia változatát.
A felturbózott hirdetés nagy precízióval kivitelezett humor, az unalmas és lélektelen nagyvállalati reklámanyagot zseniálisan fogyaszthatóvá teszi érthetetlen és értelmetlen robbanásokkal, tüzekkel, verekedéssel.
A karácsonyi eksztázisában a kólásüveg kupakját leharapó és megevő férfit mutató jelenetben több emberi spiritusz látható, mint az eredeti reklám egészében.
A mesterséges intelligencia korában nagyjából ennyire egyszerű megcsinálni egy reklámfilmet és ez is mutatja, hogy a cég idén mennyi energiát ölt ebbe a projektjébe, de az internet népe ezúttal egy kicsit messzebbre ment annál, hogy simán zúgolódjon egy kicsit. Az már más kérdés, hogy ez a teljes folyamat, a végén a vicces, reklámmal nem hozott-e sokkal több elérést az üdítőgyártónak, mint egy hagyományos reklámkampány.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!