A mobilszolgáltatók tipikusan telefonszám alapú blokkolással próbálnak fellépni az ügyfeleiket zaklató telefonos csalók ellen. Sajnos ez a módszer nem hatékony a banki és személyes adatokra utazó bűnözők megfékezésére, hiszen azok túl könnyen és gyorsan képesek új telefonszámokat szerezni, hogy ott folytathassák a csalást és az ámítást, ahol előzőleg félbehagyták.
Emiatt az Egyesült Királyság legnagyobb mobilszolgáltatója most új módszert talált ki, a csalók telefonszámainak szimpla letiltása helyett egy mesterséges intelligencia által alakított, hamis nagymamával köti őket össze a telefonon, hogy ipari mennyiségben rabolja az idejüket.
Az O2 szerint a „dAIsy” névre keresztelt mesterséges intelligencia egy olyan végtelenül ráérő idős nagyit alakít, aki különösen szeret a kötésről és a macskájáról beszélni, a banki adatait pedig a legtürelmesebb telefonos csaló sem szedi ki belőle, mert nincsenek.
A szolgáltató elmondása szerint a Daisy több generatív mesterséges intelligenciás modellt is használ a háttérben, hogy értelmezze a telefonos csalók szavait, elkészítse az azokra adott reakciót, és persze kellően meggyőző szintetikusan hangon válaszoljon rájuk.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!