Juhász Ferenc azért nyilatkozott az ügyben, mert az Országgyűlés Honvédelmi Bizottságának szerdai ülésén felszólaló képviselők közül többen úgy vélekedtek: nem biztos, hogy jó "imázsépítés" a Magyar Honvédségnek ez a fajta szereplés.
A miniszter szerint azonban soha ennyien nem nézték még a katonákat feladatuk végrehajtása közben, és ez a műsor azt a célközönséget is eléri, akiket érdekelhet a szerződéses-hivatásos katonai pálya. A Honvédelmi Minisztérium adatai szerint ezzel a szerepléssel a korábbi kampányaikhoz képest lényegesen több nézőhöz és szélesebb körhöz jutottak el. A statisztikák azt mutatják, megnőtt az érdeklődés a honvédség iránt, amit az is bizonyít, hogy tízszeresére emelkedett a hadsereg internetes oldalának látogatottsága.
A szereplésért nem kellett fizetnie a honvédelmi tárcának, a műsorban felhasznált különböző eszközök azonban pénzbe kerültek, ezekre körülbelül félmillió forintot adott ki a minisztérium.