A homoszexualitás médiabeli ábrázolását figyelő MediaG.net médiafigyelő tanulmánya szerint tavaly összesen 764 műsor foglalkozott a melegekkel a francia tévékben, szemben az egy évvel korábbi 586-tal és a 2001. évi 570-nel. Az antennával szabadon fogható tévéállomások 241 műsorában foglalkoztak a témával, ami jelentős növekedés az egy évvel korábbi 179-hez képest, és az összes ilyen adás 32 százaléka.
A médiafigyelő azt jósolja, hogy idén még gyakrabban lesznek láthatók melegek a francia tévéműsorokban. Több magánadó külön, tematizált adást tervez, s előkészületben van - Pink TV néven - egy külön, csak melegeknek szóló, műholdról és kábelhálózaton fogható tévécsatorna.
A melegek iránti figyelem növekedésének nyugtázása mellett a MediaG bírálóan állapította meg, hogy a homoszexualitás témáját a tévéállomások gyakran csak az alacsony nézettségi kvóták "ellenszereként" használják, nem pedig a kényes helyzetű réteg társadalmi elfogadottságának elősegítésére.
A MediaG szerint az angolszász tévékhez képest a franciáknak még sok behoznivalójuk van e téren.