"Tizenegy fix műsorvezetővel indulunk, minden nap egy pár vezeti a műsort. Péntekenként három zenész lenne, de közülük néha hiányozni fog valaki, a fellépések miatt, így váltják egymást. Kisfilmek is mennek majd, ezekben tűnik fel a többi műsorvezető. Van olyan, aki átfedésben lesz látható, élőben is vezet műsort és felvett anyagban is szerepel - ilyen Novák Péter vagy az Animal Cannibals tagjai" - informált Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója. A műsorvezetők nagy részét az ötletgazdák keresték meg, kevesebben voltak olyanok, akik a műsor hírére érkeztek volna. Az ötletek összeírása után kialakultak a műsortípusok, ezekre kerestek jellegzetes, karakteres személyeket.
"A tavalyi Sziget Fesztivál alatt is ment egy egyhetes műsor, de nem tekinthető elődnek. Az egy kissé összecsapott dolog volt, főképp az improvizáció volt a lényege. Akkor két hetünk volt arra, hogy kitaláljunk és magvalósítsunk valamit, mi meg nem akartuk kihagyni a lehetőséget. A mostani műsor teljesen más lesz, egységes egész, tematikával. Lesz váza a műsornak, és persze improvizálni is kell, hiszen helyben alakul a téma. Nem lesz előre megírt forgatókönyve a beszélgetésnek" - folytatta az egyik ötletgazda.
A tévével kötött szerződés "többlépcsős történet". Az első forduló egy hónapig tart, aztán augusztus 31-ig szólna a próbaidő, amennyiben minkét fél elégedett. Egyelőre nincs meghatározva nézettségi minimum, mivel a tévé illetékesei sem tudják, hogy milyen lesz a műsor. "Egy hónap biztos, közben mindkét fél észrevételeket tehet. A Sziget Fesztivál alatt persze a helyszínről jelentkezünk esténként, de más eseményre is szívesen kitelepülnénk. Ezekkel az a baj, hogy jobbára hétvégén vannak, amikor nincs adásidőnk. Ezzel kapcsolatban is folynak tárgyalások" - tette hozzá Gerendai.
"Képileg erősnek kell lenni, hogy megfogjuk a kereskedelmi tévéken felnőtt fiatalokat is. Kérdés, hogy a figuráink vannak-e olyan érdekesek, hogy a képernyő előtt tartsák a nézőt. A másik fontos dolog a téma feldolgozási szintje. Nem akarunk felületesek lenni, nem szeretnénk villámgyors PR-interjúkat, de nagyon mélyre sem lehet menni. Ha túl hosszú, az elriaszthatja a fiatalokat, így meg kell találni a középutat. Ez egy kísérlet, és nagyon remélem, hogy átugorjuk a lécet" - fejezte be Gerendai Károly.