Csehországban is megkezdte a műsorsugárzást az első magyarországi gasztronómiai televíziós csatorna a TV Paprika. "A TV Paprika egyik legfontosabb célja a nemzeti konyhák, valamint a bor és a sör kulturált fogyasztásának népszerűsítése és a gasztroturizmus támogatása" - nyilatkozta újságíróknak Kocsis Péter, a televízió csehországi képviseletének igazgatója.
A TV Paprika hétfőn az UPC Direkt hálózatában műholdas műsorsugárzással debütált a cseh piacon, s várhatóan egy hét múlva már a kábeltelevíziós hálózatban is látható lesz.
A TV Paprika napi 14 órás műsort kínál a csehországi nézőknek. Ebből mintegy 15 százalék cseh, illetve szlovák, 35 százalék a külföldi csatornáktól átvett műsor, míg a többit a TV Paprika saját "konyhájában" készíti el. A csehországi műsor természetesen cseh nyelven kerül a nézőkhöz.
Kocsi újságíróknak elmondta, hogy Csehországgal egyidőben Szlovákiában is beindult a TV Paprika műsorának a sugárzása, s a jövő évben pedig a társaság Romániában és Ausztriában tervezi a gasztronómiai tematikus szakcsatorna beindítását. A csehországi kábeltelevíziók között komoly érdeklődés van a TV Paprika iránt.
Magyarországon tavaly november elején indult be a gasztronómiai csatorna, s 2004 végén 800 ezer magyar háztartásban volt már fogható.