Erősen kezdte az első őszi hetét az RTL Klub: a teljes lakosság 28,3 százaléka választotta huzamosan az RTL-t, miközben 24,1 százalékot ért el a TV2, 14,4-et az MTV, 3,9-et a Viasat 3. Szignifikánsabb az előny a fiatalabb célcsoport (18-49) esetében, főleg az esti órákban, ugyanis itt tíz százalékot vert rá az RTL a TV2-re. Szokás szerint itt a legnagyobb az MTV lemaradása, ugyanakkor a Viasat 4,7 százalékot csípett meg.
A múlt pénteki Barátok közt epizód trónol a lista élén, az ABG Nielsen mérése szerint 1,99 millió honfitársunk izgult azon, mi lesz Géza motorboltjával. A képzeletbeli ezüstöt egy amerikai sorozat debütáló adása, a repülőgép-szerencsétlenséget túlélőket bemutató Lost szerezte meg. Új sorozatnál a promóciótól függ az első rész nézettsége, így ez még nem annyira mérvadó: a valóban látványos, igényes szériát az RTL óriásplakátokon is hirdette országszerte, így tán az apró falvakban is kíváncsiak voltak a nézők arra, hogy mi is történt a Sydney-Los Angeles járat utasaival. Természetesen Győzike sem szakad le az élbolytól, a harsány ripacs showman újabb bohóckodásait 1,86 millióan nézték, ami elég volt a bronzhoz.
A már említett két TV2-es produkció mellett további RTL-es műsorok szerepelnek a legjobb tízben: rengetegen nézték a - cím alapján nem túl sokat ígérő - Csonthülye című dél-afrikai vígjátékot, a Legyen ön is milliomos hétfői, azaz a nyári szünet után visszatérő adását, az azt megelőző Fókusz-t és a Kicsi kocsi újra a régi című filmet. Noha a Manchester United ellen kisebb csodára lett volna szükség a továbbjutáshoz, a Debrecen próbálkozását 1,53 millióan kisérték figyelemmel: az épp tévézők 35,6 százaléka bízott abban, hogy legalább a győzelem meglesz. A hosszabbításhoz 3-0 kellett volna, de kilencven perc után 0-3 volt az állás, tehát valaki valamit nagyon elrontott, nem erről volt szó, lőttek az álmoknak, így a sör is keserűbb lett a meccsnézők poharában.
A Heti hetes csapata elsőre nem érezte meg az egyfajta vezérnek tekintett Verebes hiányát - vagy csak szimplán sokan voltak kíváncsiak arra, hogy milyen nélküle a műsor. A 46,2 százalékos közönségarányt elért hetek sima vereséget mértek a korábban kezdődő, ám jó fél órával tovább futó Koponyák című filmre - ez a TV2-n futott, szerény 18,6 százalékkal, a teljes lakosságnál.
Az MTV nem tudott nagy nézettségű műsorral előrukkolni, az Önök kérték című, régi, archív anyagokból összeállított kívánságműsor épphogy túllépte az egymilliós határt, de például a köztévé második legnépszerűbb műsora, a Kékfény már alatta maradt ennek, 982 ezren nézték a hétfői adást.
Az RTL dominanciája a 18-49-es korcsoportban olyan jelentős, mint a Ferrari előnye volt egy-két éve a Forma-1-ben: a hat legnézettebb műsor az RTL-en futott. A Lost 53,5 százalékos közönségarányt ért el, azaz az péntek esti tévézők több mint fele nézte az Eltűntek-et, miközben a többi 46,5 százalék követte a több tucat másik csatornát. A Lost tehát ragyogóan debütált, nyilván hasonlóban reménykedik a TV2, mely szintén ősszel kezd vetíteni egy amerikai sikersorozatot, a Desperate Housewifes-t.