Nem meglepő módon a Top 30-as listán csak RTL-es és TV2-es műsorok szerepelnek, az MTV még a teljes lakosság esetében sem tudott nagyon nézett műsort produkálni. Az m1 legnézettebb műsorát 1,15 millióan követték: ez pedig az ötöslottó számsorsolása volt, amire feltehetően nem olyan büszkék a közszolgálati csatornánál. Belegondolni is rossz, mi lesz akkor, ha valaki megnyeri a nagy pénzt - kisebb összegnél kevesebben izgulnak majd a képernyő előtt. A Kékfény még elért egymillió nézőt, de a Latabár-emlékműsor, mely az m1 harmadik legnézettebb programja volt a múlt héten, már "csak" 944 ezer nézőt érdekelt.
Az MTV-nél deklaráltan száműzni akarják a silány szórakozást, inkább a minőségi műsorokra, dokumentumfilmekre, kultúrára és a rendszeres információra helyezik a hangsúlyt (nyilatkozatokban mindenképp) - de a jelek szerint a népművelő ambíció, a tiszteletre méltó elszántság, a kultúra iránti elkötelezettség nem találkozik a nép elvárásával, vágyaival. Tudjuk ugyanakkor, hogy a jó nézettség nem jelent feltétlenül értéket is - ám számos hirdetőt és növekvő reklámbevételt igen.
A múlt héten a tíz legnézettebb műsorból nyolc az RTL Klubon futott, így a csatorna őrzi előnyét a riválissal szemben. A TV2 csak az Irigy Hónaljmirigy-show-val és a vasárnap esti Napló-val tudott felkúszni a legnézettebb műsorok élmezőnyébe, noha egyik sem érte el a kétmilliós határt.
A szokásos RTL-es trió pózol a lista élén ezúttal is. A Barátok közt csütörtöki epizódja vitte a pálmát, ezt az épp tévézők 46,3 százaléka választotta, azaz 2,34 millió néző figyelte, miféle huncutkodáson töri fejét a csalafinta Miklós. A Legyen ön is milliomos! is rendületlenül tartja magát az élbolyban, 2,07 millió néző tűnődött Vágó keddi kérdéseit hallva. A csatornának külön öröm, hogy ezek napi műsorok, így a jó nézettséget rendszeresen szállítják. A dobogó alsó fokára felmászott még a hétfő esti Győzike, 43,6 százalékos közönségaránnyal, ez a műsor is kétmillió néző felett teljesített.
A teljes lakosságánál jól ment még a Fókusz, a Fókusz Plusz magazin, de a Cobra 11 is tisztességes eredményt ért el. A filmek közül az Árral szemben című amerikai akciófilm és a Zorro álarca voltak a legnézettebb darabok, ezek is az RTL-en futottak.
A TV2 nézettebb műsorai közt volt az Activity (1,62 millió néző), a Megasztár első selejtezője (1,61) és a vasárnapi esti Tények (1,59), ezek 31-33 százalékos közönségaránnyal mentek. A zenés tehetségkutató és a Született feleségek első része - noha a fiatal nők körében népszerű volt - kikapott a Barátok közt-től és egy 1993-as Bruce Willis-filmtől, az Árral szemben című akciófilmtől, ahol a jó öreg Bruce, nem túl meglepő módon, nyomozót alakít. Az RTL Klub is indított új műsort a múlt héten, Ganxsta Zolee és cimborái tréfálkoztak az Ötökör-ben - nos, nem lenne meglepetés, ha a műsor nem érné meg a jövő évet.
A reklámozóknak fontos 18 és 49 éves kor közti célcsoportban is az RTL-es műsorok tartoltak. A Barátok közt keddi epizódja 48,3 százalékos közönségaránnyal futott, de hasonlóan jól szerepelt a jelek szerint megunhatatlan Győzike (az épp tévézők 46 százaléka derült a pocakos, esetlen showman dolgain). Az első tíz helyből kilenc az RTL-é, a TV2-es Mirigyek viszont a második helyre csimpaszkodtak fel.
30,6 százalékos átlagos nézettséggel a múlt héten is az RTL volt a legnépszerűbb csatorna, miközben a TV2 26,1 százalékon, az m1 12,2 százalékon, a Viasat 3 pedig 3,6 százalékon áll. A kereskedelmileg fontos célcsoportban, a 18 és 49 éves kor közti nézőknél is megvan az RTL bő négyszázalékos fórja. Hagyományosan itt gyengébb az állami egyes (8,2 százalék).