A University of Washington tanárai által kezdeményezett kutatásba 1700 kisgyereket vontak be, és főképp arra voltak kíváncsiak, hogy a gyerekek tévézési szokásai mennyiben befolyásolják a későbbi szövegértést, olvasási képességeket. A kutatók megállapították, hogy azok a gyerekek, akik háromévesen két óránál is többet tévéztek, hatéves korukban tíz százalékkal rosszabbul teljesítenek szövegértésben és olvasásban, mint azon társaik, akik alig néztek tévét, vagy csak keveset ültek a képernyő előtt.
A Sunday Telegraph cikke szerint a háromévesnél kisebb gyerekek átlagosan 2 óra 12 percet tévéznek naponta, míg a 3 és 5 éves kor köztiek már 3 óra 18 percet gubbasztanak a készülék előtt napi átlagban. Frederick Zimmermann, az egyetem dolgozója és egyben a tanulmány társszerzője szerint a legtöbb, igazán kisgyerekeket megcélzó műsor csak szórakoztat, és nem akar oktatni, ugyanakkor több olyan műsort találtak, mely nevelő hatással készült, ám valójában ezek hatása nem mutatható ki később.