Mint korábban beszámoltunk róla, a naponta adásba kerülő Áll az alku kiválóan nyitott január elején, mert napokon keresztül megverte a nézettségi versenyben az évek óta igen népszerű Barátok közt sorozatot. A tavaly őszi eredmények láttán már-már legyőzhetetlennek vélt napi szappanopera bő egy hét után műsorsávjában újra vezet: a teljes lakosság esetében kicsiny az előny, a fiatalabb célcsoportnál már komolyabb a differencia.
Tegnap az épp tévéző magyarok kétharmada a két vezető kereskedelmi csatorna műsorát nézte este nyolc után: Berényiék kalandjai 34 százalékot, az Áll az alku 33,4 százalékot érdekeltek, azaz előbbi 1,81 millió, utóbbi 1,79 millió nézőt vonzott. A 18 és 49 éves korcsoportban a Mátyás király téri kalamajkák iránt nagyobb volt az érdeklődés: itt 37,6 százalék (759 ezer fiatalabb néző) figyelte Magdi anyust. A hetiből napivá lett szórakoztató vetélkedő a reklámozóknál 33,1 százalékot ért el, ami 679 ezer olyan nézőt jelentett, akiket a hirdetők szeretnek.
Kedden már többen nézték az RTL Klub szappanoperáját, mint az Áll az alku-t a kereskedelmi tévéknek legfontosabb 18-49 éves kategóriában (előbbi 744 ezer nézőt, utóbbi 739 ezret vonzott). A teljes lakosságra vonatkozó (ám kereskedelmi szempontból kevésbé fontos) adatok is hasonló tendenciát mutatnak: a múlt hétfői 400 ezres különbség e hét elejére 26 ezerre csökkent.