Egy német akciósorozat tudott igen komoly ellenfele lenni a korábban nagyon jó nézettséget produkáló Napló-nak: a Cobra 11 hősei annyira erős riválisok, hogy mostanában rendre elveszik a nézőket a magazinműsortól. Tegnap este, a teljes lakosságból kétmillióan nézték a germán szériát, miközben 1,52 millió néző követte a Napló adását.
Már ez is szignifikáns különbségnek tűnik, hiszen előbbi 37 százalékot, utóbbi 28 százalékot ért el, a közönségarányt tekintve. A differencia mégis inkább a 18 és 49 évesek kategóriájában, azaz a kereskedelmi célcsoportban nőtt jelentősre: a fiatalabb tévézők majdnem fele (47,5 százaléka) a német sorozatot követte, miközben a TV2 heti magazinja 21,7 százalékon állt meg, ami halovány teljesítmény - az előtte futó Tények és a Walker, a texasi kopó is több nézőt vonzott, akárcsak az esti film. Összegezve: fekete vasárnap volt ez a TV2 számára, hiszen a korcsoportból, tízből négyen a Pereld a nőt! című vígjátékot lesték az RTL-en, miközben a Twister tornádói százból csak huszonnyolc nézőt repítettek a képzelet világába. Az RTL Klub Híradó-ját is többen nézték, mint a Tények-et, így ezúttal a hétvégén tradicionálisan jól teljesítő TV2, viszonylag gyengén zárta a hetet.
A Heti hetes eredményeit is érdemes böngészni: a teljes lakosságnál jobban teljesít a műsor, mint a fiatalabb célközönség esetében. Előbbi, tág kategóriában 44,2 százalékos közönségaránnyal futott, miközben a 18 és 49 évesek közt 36,1 százalékot ért el - persze ez is meglehetősen magas.
Az m1-en 600 és 650 ezer néző közt volt a Szólás szabadsága, a Krém és a Híradó este nézettsége, ami 11 és 13 százalék közti közönségarányt jelentett. A kereskedelmi célcsoportban a kritizálható minőségű, de mégis igen nézett Névshowr helyére érkezett Krém, szerfelett gyenge eredményt ért el, ugyanis a 18 és 49 éves kor köztieknél hat százalék alatt maradt.
A (heti átlagban) negyedik legnézettebb magyar csatorna (a Viasat) Agatha Cristie Poirot-ja 236 ezer nézőt ültetett le a készülék elé, ugyanakkor csak 2,8 százalékot ért a teljes lakosságnál a Melegítő című amerikai reality. A teljes lakosságból (legalább egy percre) este 8 és fél 10 között 928 ezren kapcsoltak az ATV-n a testvérpárok vetélkedőjét bemutató Névshowr-ra.