"Március 11-től a StoryTV bekerül Budapesten az ATV helyére, az ATV pedig az alapcsomagba megy át a CCTV helyére, viszont a kínai a CCTV is megmarad, az úgynevezett hipersávban (ez is az alapcsomagban érhető el). Tehát bővül a kínálat egy csatornával, díjváltozás nélkül" - tudtuk meg Szűcs Lászlótól, a UPC sajtókapcsolati igazgatójától. Ez azt jelenti, hogy - mivel a fővárosban 200 ezernél is több háztartásban szolgáltat a cég - a Friderikusszal és a Névshowr-ral megerősített ATV jó százezerrel több háztartásban lesz fogható szűk egy hónapon belül. A vállalat 720 ezer ügyfelet tudhat magáénak országszerte: körülbelül hét százalékban minimumcsomagot fizetnek a tévézők (ez a közszolgálati és a helyi, lokális tévécsatornát jelenti), a többi előfizető fele alapcsomagot, illetve családi csomagot kap a pénzéért.
"Tévézésben nem várható újabb változás. Hogy nyárig esetleg történik-e még valami, azt most nehéz lenne biztosra mondani. A Sport Klub ügye még függőben van, még mindig nem tudni, milyen meccseket adnak majd az új sportcsatornán, és melyeket közvetít az RTL Klub a foci -vébéről" - tette hozzá Szűcs László.
Miközben az ATV jó ideje fogható, a bulvártévé, a decemberi próbaadás után, idén januártól kezdte műsorainak sugárzását. Az egyelőre csak napi 16 órás kínálatban még kevesebb a hazai, illetve sajátgyártású program. A csatorna marketingigazgatója, Horváth Éva kérdéseinkre válaszolva elmondta, hogy év végére, a 19 órára bővült műsoridőnek legalább a 30 százalékát teszik majd ki a saját gyártású produkciók, amelyek közül több, már február végétől látható lesz. A kínálatban nem szerepelnek közéleti, politikai témájú műsorok. Hírműsor is csak a sztárvilág legfrissebb híreivel foglalkozik majd.
Egy kizárólag csak bulvárral foglalkozó televíziónál óhatatlanul felmerül a műsorvezetők személye. A StoryTv kínálata megköveteli az ismert szereplők alkalmazását is. Jelentkező akad bőven, alkalmasságukat a különböző castingokon mérik fel - ezek a válogatók jelenleg is zajlanak.
"Itt elsősorban a kiállást, illetve a beszédkészséget mérik fel az erre alkalmazott szakemberek. Például az is fontos, hogyan olvas fel az illető egy szöveget a kamera előtt. A válogatás után pedig szakemberek alakítják majd ki a csatorna új arcát" - közölte a marketingigazgató. Természetesen lesznek elismert televíziós múlttal rendelkező személyek is, így Szilágyi János Csípős duma című műsora például február végétől lesz látható.
"A külföldi gyártású produkciók között is csak olyat találhatnak majd a nézők, amelyek nem szerepeltek eddig más magyar adón. Más magyar csatornától nem vásároltunk műsort" - tette hozzá Horváth Éva. Idén nem csak a sugárzási idő, hanem a programkínálat és a lefedettség is bővül a tervek szerint. Több kábelszolgáltatóval tárgyal a StoryTv, így márciustól például a UPC kínálatában is megtalálható lesz csatorna. "Jelenleg, körülbelül 540 ezer háztartásban vagyunk elérhetőek, és ez a szám, terveink szerint még az idén 1,2 millió körülire növekszik majd" - ismertette a terveket a marketingfőnök.
Kalmár Csaba - Moór Dávid