A tavaszi tévés idény végén érdemes rápillantani a félév tíz legnézettebb műsorára, mielőtt beköszönt a nagy nyári uborkaszezon, és a tévések üdülni mennek (az MTV-nél például már jövő hétfőn kezdődik a nyári műsorrend). A Szombat esti láz döntője, annak ellenére, hogy vasárnap futott, első lett a nézettségi listán: 2 millió 604 ezer néző figyelte az AGB Nielsen adatai szerint, így jelentős a fölénye a 2,47 milliós nézettséget produkáló Legyen ön is milliomos!-sal szemben. A két RTL-es sikerműsor mellé felfér még a dobogóra az Áll az alku is, a TV2 tavaszi meglepetése, 2,3 millió nézővel: talán még Gundel Takács Gábor sem hitte, hogy az ősszel közepesen teljesítő, napivá lett játékos vetélkedő ilyen népszerű lesz. A tavalyi favorit, a nép nagy kedvence, Győzike még megcsípte a negyedik helyet, 2,2 millió nézővel, az de az ötödik helyre sem egy társadalompolitikai kérdéseket feszengető, okos szociológusok fejtegetését bemutató, beszélgetős stúdióműsor került: az Irigy Hónaljmirigy egyik show-ja 2,14 millió nézővel követi Gáspár Győzőt. A Top 10, tíz percnél hosszabb műsorokat figyelembe véve:
Műsor | Csatorna | Ezer néző |
1. Szombat esti láz | RTL Klub | 2604 |
2. Legyen ön is milliomos! | RTL Klub | 2470 |
3. Áll az alku | TV2 | 2306 |
4. Győzike | RTL Klub | 2201 |
5. Irigy Hónaljmirigy | TV2 | 2141 |
6. Dr. Dolittle | RTL Klub | 2117 |
7. Nem a te napod | TV2 | 2115 |
8. Krokodil Dundee 2. | TV2 | 2095 |
9. Esti Showder | RTL Klub | 2084 |
10. Tények | TV2 | 2073 |
Az év 21. hetét (május 22-28.) szintén a Szombat esti láz döntője uralta. Másodiknak Győzike érkezett, 1,96 millió nézővel, az épp tévézők közel 42 százaléka nézte őt - a táncosokat viszont több mint fele. A TV2 zászlóshajója, az Áll az alku itt is harmadik, akárcsak a tavaszi bontásban. Negyedik a Barátok közt, ötödiknek pedig felkapaszkodott a Csonttörő zakójával és Rúzsa Magdi ünneplésével foglalkozó Napló. A tízből hat műsor az RTL-en futott, négy a TV2 kínálatában került a nézők elé. Az m1 legnézettebb műsora múlt héten a Szenes-turné volt, a 20. pozícióban tanyázik, 1,24 millió nézővel.
A kereskedelmi tévéket a 18-49-es korcsoport érdekli inkább, a Czene-Bánhidi páros sikerét hozó táncos show persze ebben a kategóriában is győzött, imponáló, 47,4 százalékos közönségaránnyal. A Vészhelyzet nézettsége volt még kiemelkedő, a TV2 pedig a dobogóra épphogy felfért Irigy Hónaljmirigy show iránti érdeklődésnek örülhetett leginkább. A továbbiakban a szokásos műsorokat találjuk (Győzike, Cobra 11, Gálvölgyi-show). A kereskedelmi célcsoportban a legnézettebb hírműsort az RTL Klub szállította, vasárnap este, ugyanakkor a teljes lakosságnál már a Tények nyert, szintén a hét utolsó napján. Mint sokan emlékeznek, a gyereknap kivételesen pocsék időt, esőt hozott, így nem meglepő, hogy sokan a képernyő előtt gubbasztottak, végtelen szomorúságban.
Múlt héten nőtt a különbség a két nagy kereskedelmi tévé közt, az RTL-t 29,6 százalék preferálta átlagosan, a TV2 adását a nézők 25,5 százaléka választotta általában. A teljes lakosságnál az m1 14,1 százalékot ért el, száz tévézőből általában négyen pedig a Viasat csábításának engedtek. A kereskedelmi célcsoportban az RTL kereken 32 százalékot jegyezhetett fel, ami öt és fél százalékkal jobb, mint a TV2 eredménye. Noha az MTV nem ebben a kategóriában méri magát, megjegyezzük, hogy a fiatalabbaknál 9,5 százalékon áll, míg a Viasat 4,7 százalékot jegyzett.