Vágólapra másolva!
Múlt héten még futott a legtöbb saját gyártású tévéműsor a nagyoknál, de már kezdtek megtelni a vendéglők kiülős részei, a szabadtéri szórakozóhelyek, napernyők alatt időztek sokan: közben egy csillag maradt az égen, egy műsor érte el a kétmilliós nézettséget, a valószínűleg csak ideiglenesen búcsúzó Győzike. Múlt héten végre elindult a nyár, sőt, talán az év legnagyobb tévés eseménye, a labdarúgó-vb.
Vágólapra másolva!

A teljes lakosságnál az RTL Klub 29 százalékot ért el, ezzel hajszálpontosan megismételte a 2005-ös átlagát. A 26,2 százalékkal áll a második helyen, 13,4 százalék választotta általában az m1 adását, a Viasat hívei pedig 3,6 százalékot hoztak a csatornának. Noha az MTV nem szereti megméretni magát a kereskedelmi célcsoportban (mondván, az összes tévézőnek sugároznak műsorokat, egyaránt fontos az óvodás és a nagytata), az m1 9,1 százalékot szerzett a 18 és 49 évesek közt. Itt az RTL előnye öt százalék a TV2-vel szemben, a Viasat 3 pedig 3,9 százalékot jegyezhetett fel.

Megismételte egy héttel korábbi eredményét Győzike, első lett a nézettségi versenyben, a teljes lakosságnál (2,44 millió néző) és a kereskedelmi célcsoportban is. Az Áll az alku legnézettebb adása jó 600 ezer nézővel elmaradt ettől, de 1,82 millió követővel is megcsípte a második helyet. A Barátok közt hozta szokásos jó formáját, és kedden 1,73 millió nézőt ültetett a képernyő elé. Ezzel a hazai televíziózás reprodukálta az egy héttel korábbi nézettségi lista élmezőnyét, ott is ugyanezen műsorszámok szerepeltek, ugyanebben a sorrendben - azaz szerfelett csekély igazságtartalommal bírna az állítás, mely szerint "a népesség tévés preferenciája radikálisan változott". Minden maradt a régiben - de jön a nyári struktúra, javában zajlik a futball-vébé, így jövő héten talán izgalmasabb lesz a lista.

Gundel takács műsora mellett a TV2 még a szombati Tények-kel és a jó öreg Columbo-val fért be a Top 10-be, a másik hét helyen az RTL Klub műsorai pózolnak, a már említettek mellett jól futott a Vészhelyzet, a hétfői Híradó, vagy a szombat esti meccs: az argentinok 2-1-es győzelmét és az elefántcsontpartiak bánatát 1,38 millió honfitársunk nézte.

A harmincas listán csak egy MTV-s műsor bukkan fel, pont a 30. pozícióban: a közel egymillió magyart szórakoztató Szuperbuli ismétlésének pikantériája, hogy a Magyar Televízió haragban van Lagzi Lajcsival, de mivel az MTV rendelkezik a zenés show-műsor ismétlésének jogaival, a trombitás hiába fújja szomorúan a magáét. Az m1 legnézettebb Híradó-ja 861 ezer nézőt vonzott hétfőn (jellemző, az RTL-en a délutáni Mónika-show-t ennél többen nézik), A szólás szabadsága 830 ezres tábort tudhat magáénak, de Miss Marple is viszonylag kedvelt.

A kereskedelmi tévék viszont inkább a 18-49-es, reklámozóknak is fontos célcsoportnak készítenek (vesznek) műsorokat, itt is a szokásos szereplők tanyáznak az élbolyban. A már említett Győzike 47,1 százaléka akkor is imponáló, ha tudjuk, hogy a múlt heti volt a harmadik évad utolsó része - semmi nem menti meg a magyarokat az őszi folytatástól. A Vészhelyzet-et száz fiatal tévézőből 42-en választották, de a hétfői RTL-es Híradó 45 százalékos közönségaránya is igen jó. Érdekesség, hogy az Angol Nagydíj a délutáni időpont miatt csak a 19. helyre ért be, de kiemelkedő, 54,3 százalékos közönségaránnyal zárt, azaz a bekapcsolt tévék több mint felén a Forma-1 dübörgött.

Vébé: Az AGB Nielsen adatai bizonyítják, hogy a magyarokat még így is igencsak érdekli az esemény, hogy a válogatott elbukott, nem jutott ki Németországba. A számok ugyanakkor megtévesztőek, mert sok helyen baráti tárasságok vagy - kivetítővel rendelkező sörsátrakban - nagyobb embertömegek nézik a meccseket. Bővebben....

Kalmár Csaba

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!