Bono lehet az új sorozathős

Vágólapra másolva!
A Universal Music Group beszállna a tévézésbe: legnevesebb előadóit mindenféle műsorban szeretné szerepeltetni - állítják, hogy ezzel forradalmasítanák a zenei televíziózást.
Vágólapra másolva!

A Universal Music Groupnak, úgy tűnik, nem elég, hogy rendkívüli tehetségek lemezeit jelenteti meg sorra, szeretné sztárjait a tévében is látni - nemcsak zenei műsorokban. Amellett, hogy a zenészeknek, együtteseknek kitünő reklám lenne a szereplés, a UMG - mintegy mellékesen - forradalmasítaná is a televíziózást. Ahogyan a kiadó egyik vezetője, Lucian Grainge fogalmazott: "A promóciós szempont csak a jéghegy csúcsát jelenti."

Az újszerűség abban áll, hogy a sztárokat mindenféle műfajú tévéműsorba bevonnák, így a zenészek például sitcomokban is szerepelnének, vagy rajzfilmekhez írnának zenét (esetleg a figuráknak is ők kölcsönöznék a hangjukat). Ez a jelenség persze korántsem új, legutóbb például Elton John írt komédiasorozatot (igaz, ő maga nem szerepelt a pilotban), a Simpson család pedig egymaga tömegével vonultatta fel a jobbnál jobb zenészeket - a Red Hot Chili Peppers, Kid Rock, a Sonic Youth és még rengetegen feltűntek egy-egy epizódban.

Az igazi újdonság inkább a mozgalmi jellegben, a koncepciózus törekvésben van: egyesíteni a zenés és tévés műfajokat, kicsit más eszközökkel, mint azt a mostani zenei tévék teszik. A sztárok életét nyomon követő valóságshow-k (lásd: Osbourne család) és a koncertfelvételek mellett kreatív módon vonnák be a zenészeket a tévés munkába.

Ehhez képest az e célra alapított részleg egy szimpla dokumentumfilmmel kezdte meg a munkát, amely Paul Weller (a Jam és a Style Council egykori frontembere) életét dolgozza fel. Aggodalomra azért nincs ok, hiszen a UMG tarsolyában még olyan kreatív és képernyőképes nagyságok vannak, mint a U2, Andrea Bocelli, a Keane vagy a Scissor Sisters.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!