A 18-49-es célcsoport
A két nagy kereskedelmi tévé a reklámozóknak is fontos, 18 és 49 éves kor közti nézők kegyeit keresi. Ezen a listán első helyre ért be az RTL-en látott tűzijáték, ezt az épp tévéző célcsoport 34,8 százaléka figyelte. A TV2 Irigy Hónaljmirigy Show-ja a második helyre ért be, a Tango és Cash című vígjátékkal pedig a bronzot elvitte az RTL: ezt a tévé előtt dekkoló célcsoport bő negyven százaléka figyelte. Nagyon jól ment a magyar-olasz válogatott meccs, és a Harmadik műszak-ot is kedvelik a fiatal tévézők. A Favorit-nak volt több erős estéje (23-án például 38,2 százalékos közönségaránnyal ment), és Doktor House is befért még a Top 10-be. A legnézettebb műsorok közt van még egy vígjáték (Éretlenek), egy akciófilm (A félholt) és persze nézett az RTL ötperces hírblokkja is, este kilenc után. Bővebben a válogatott meccs nézettségéről itt írtunk, és a tűzijáték pontos adatait is ismertettük korábban.
A 34. héten az RTL Klub nyert több estét, mivel főműsoridőben, az ötvennél fiatalabb felnőtteknél 30,2 százalékot jegyzett, szemben a 26,6 százalékot elérő TV2-vel. Utóbbi csatornának a kedd volt az erős napja, az RTL csak jóval kilenc után vette át a vezetést. Utána általában a Favorit végéig állt jobban a TV2, majd jöttek az RTL-es filmek, vagy épp a foci, és fordult a kocka.
Okosabb vagy?
Múlt héten indult az Okosabb vagy, mint egy 5-es? című vetélkedő. A gyerekekkel felálló kvíz adásidejében ugyan a legnézettebb volt (1,21 millióan figyelték átlagosan, az épp tévézők 30,4 százaléka), de 18-49-ben már az RTL Klub volt a menő. Talán nem meglepő, de a négy és tizenhét éves kor közti gyerekeknél nagy fölénnyel nyert a műsor, nyilván sok kiskamasz akart röhögni az idegesen toporgó felnőttön. Reklámblokkot talán kár volt betenni, mert innen már többen figyeltek az RTL-re, sokan nem is mentek vissza Tillát nézni: tudvalevő, hogy a reklám alatt százezrek kapcsolnak el egy csatornáról. Persze a kertévék pont a reklámból élnek, így valahol érthető is a döntés - mindenesetre az RTL nem nyomott mosóport, kocsit lelkesen ajánló kisfilmeket azon az estén, a kilenc körül jelentkező hírblokk után, hogy ne veszítsen sok nézőt a film kezdetére.
Felnőtt lakosság
A 18 éven felülieknél a Tények nyert (1,38 millió néző), jól ment a Favorit-nak (1,35 millió). A felnőtt lakosságnál is az RTL-é volt a nézettebb tűzijáték, 1,28 millióan figyelték. Ezúttal - ha a gyerekeket nem vesszük emberszámba - az MTV is erős hetet zárt, mivel a felnőtt tévézőknél több műsora is ott van a Top 20-ban. Az Önök kérték című kívánságműsor lágy melódiáira 1,19 millió honpolgár könnyezett, A Tenkes kapitánya című film pedig a szombatot dobta fel, szintén 1,19 millió magyar drukkolt a fortélyosan fel-alá lovagló kurucoknak a mihaszna labancok ellen. Erről bővebben itt.
Az m1-es Híradó erősebb estéjén 973 ezer felnőtt tévézőt informált, Szilágyi Tibor műsora, az Üdítő pedig 927 ezret jegyezhetett, de 900 ezer fölött volt a lottósorsolás is. bemutatkozott hétfőn A társulat című műsor is: kétmillióan néztek bele, de végül csak 834 ezer ember nézte átlagosan, száz tévézőből nagyból tizenegy. Az István, a király sokadik ismétlése már ötből egy tévézőt érdekelt, de mivel később futott, csak bő 600 ezres nézettséget ért el. Sokan bosszankodnak az MTV sok ismétlésén, ennek ellenére ezek a műsorok azok, melyek gyakran javítják a csatorna átlagát: a Kisváros például bő 22 százalékos SHR%-kal futott a felnőtt nézőknél. Az m1 főműsoridőben, a 18 éven felülieknél amúgy 18,3 százalékot ért el heti átlagban, ezzel viszonylag erős hét napot zárt.