A több napon keresztül zajló tárgyalások nem értek el semmilyen eredményt: a stúdiók ugyanis bekeményítettek, és végül gyakorlatilag ugyanazt az ajánlatot tették az íróknak, amit november elején - az írók akkor az általuk nevetségesnek tartott szerződéstervezet miatt vonultak az utcára, véleményük pedig azóta sem változott.
A helyzet tehát meglehetősen elmérgesedett, miután mindkét fél dühösen állt fel a tárgyalóasztaltól. Az amerikai televíziózás így beláthatatlan időre unalomba fullad, mivel nem lesz, aki megírja az új sorozatokat: a januárban esedékes pilotdömpingnek már biztosan lőttek, és valóban nem lehet tudni, hogy meddig húzódhat el a sztrájk.
A felek már nem is vitáznak a fő kérdéseken, mindkét oldal köti az ebet a karóhoz - a kérdés csak az, hogy ki tart ki tovább. Az írók külön juttatást szeretnének a speciális médiára (internetre, mobiltelefonra) írt tartalmakért, többet követelnek a DVD-eladások után járó jogdíjakból, és szeretnék elérni, hogy az animációs és reality programok írói is ugyanolyan bérezés szerint dolgozhassanak, mint a sorozatok alkotói.
A legutóbi komoly írósztrájk egyébként 1988-ban zajlott: ekkor 22 hétig, vagyis körülbelül öt és fél hónapig tartott a munkaszünet, ami mintegy 500 millió dolláros kárt okozott a tévéknek.