A "nulladik" rész felettébb költséges műfaj, mert ha már együtt a stáb, a további részek relatíve olcsóbban kijönnének, de csak egy - ráadásul meggyőzően látványos - epizódot legyártani igen drága. A megrendelő csatorna viszont csak így látja, hogy a szinopszisban, forgatókönyvben megbúvó sztori összeáll-e rendesen a képernyőn. Ami papíron talán fantáziadús, lehet, hogy tévében már nem olyan érdekes, de előfordulhat olyan is, hogy közepes sztoriból, alaphelyzetből hoznak ki valami ragyogót a rendező és a jól megválogatott karakterek. Néha olyan is van, hogy címet, sőt, főszereplőt is cserélnek a gyártók a pilot után, ebben sincs nagyobb szenzáció. A Variety számításai szerint csak minden negyedik tévés pilotnak jut későbbi megrendelés, tehát sokan eleve egy félig lemondó sóhajjal állnak neki, hogy "próbáljuk meg, legfeljebb nézek más munkát".
Érdekes próbálkozások természetesen idén is leszek. Daniel Defoe regényét előkapták, így lesz pilot és nagy valószínűséggel sorozat is, Crusoe címmel. Ebben egy fiatalember elhagyja szerelmét, ám hajótörés következtében egy többé-kevésbé laktalan, trópusi szigetre kerül - 28 évre. Ott megküzd a természeti csapásokkal, az elemekkel, az ellenségekkel, és lesz valamiféle Péntek is a tervezett sorozatban, hogy ne csak monológokból lehessen építkezni. Logikusan itt a főszereplő alakítása dönt el sok mindent.
A Merlin szintén beszédes címmel bír, nem génsebészetről vagy űrkutatásról szól. A fantasy világába vezető pilot a legendás varázsló fiatalabb éveibe visz. A rövid leírás szerint a történet Merlinről és Artúr királyról szól, de inkább azokról az évekről, mikor még "ambiciózus fiatalemberek" voltak, tele kalandvággyal. Történelmi vonalon maradva, szintén az NBC-re kerülhet a The Last Templar, melyek alapja a Magyarországon is megjelent, Raymond Khoury által írt kalandregény, Az utolsó templomos lovag. Egyház, összeesküvések, jók és gonoszok látványos harca - minisorozatban, ha bejön.
A jelenben játszódik a My own worst enemy című pilot, Christian Slaterrel, aki itt egy hasadt személyiségű figurát alakít. Egyik énje egy középosztálybeli, kertvárosi pasas, aki feleségével, kutyájával és két gyerekével rendezett életet él, a másik énje egy tökéletesen felkészített szuperkém, aki 13 nyelven beszél, villámgyors, és kisujjával is elintéz egy láncokkal felszerelt, fekete bőrbe bújt, komplett motoros bandát, ha arról van szó. A baj csak annyi, hogy a két személyiség egy testen osztozik, és nem tud egyik sem a másikról - ami nyilván érdekes bonyodalmakat eredményez.
Val Kilmerrel áll fel a XIII munkacímen futó pilot, illetve sorozatterv, mely egy küzdelmes, nyomozós embervadászatnak néz ki, egy olyan thrillernek, melyben dominál a politikai szál, és persze rengetek a titok, a furcsaság. Erős nyitóképet ígérnek: egy szónoklat közben lelövik az USA első női elnökét. Látszólag nincs köze az eseményhez, de három hónappal később egy sebesült emberre lelnek egy erdőben, aki amnéziától szenved, semmire nem emlékszik, még arra sem, hogyan került a nyakára a XIII-as tetoválás.
Az előbb említett sorozatokkal valószínűleg találkozhatnak a nézők ősszel, amúgy a többi csatornánál még nagy a homály. A Captain Cook's Extraordinary Atlas egy drámai sorozat lehet az ABC-n, mely egy titokzatos, párhuzamos világról szól, melyet egy kislány fedez fel. Ez Harry Potter híveinek talán bejön, ugyanakkor az időutazók inkább a Life on Mars című sorozatok kedvelhetik majd (ha bejön), mert ebben egy napjainkban élő detektív szenved komoly autóbalesetet, melynek következményeképp a hetvenes években találja magát.
Ezeknél rémisztőbb lehet a The Oaks, mely három családról szól, mely ugyanazt a házat foglalja el, csak éppen más években. Az épülettel a legfőbb baj, hogy egy nyugtalan lélek, egy nem éppen barátságos szellem lakja. Ez például a Fox csatornára tart, mely azonban nem csak borongós témákkal próbálkozik: a Boldly Going Nowhere például egy komédia, mely egy intergalaktikus űrhajón játszódik - ebből is bármi lehet. A Galaxis útikalauz stopposoknak például kiváló bizonyíték arra, hogy keverhető a sci-fi és a humor.
Jó anya, rossz anya
A CBS-en köthet ki Geena Davis, aki ezúttal nem elnöknőt, hanem laza, (amúgy is) nagyszájú nyomozónőt alakítana, aki hol két gyerekét nevelgeti Long Islanden, egyedülálló anyaként, hol manhattani gyilkosokat hajkurász. Alicia Silverstone, akire a tévézők az Aerosmith klipjeiből, illetve több filmből (Lóvátett lovagok, Csapás a múltból, Batman és Robin, A babysitter, Spinédzserek) is ismerhetnek, szintén a tévézés felé fordul. Az ABC csatorna számára készülő pilotban egy 32 éves, fiatal anyát alakít, aki erősen elhanyagolja 16 éves lányát, és 48 éves anyját is. A Bad Mother's Handbook-ból nem biztos, hogy sorozat is születik - a pilot sikere dönti el, hogy kap-e megrendelést őszre. Mindenesetre Silverstone korábbi sorozata, az NBC-n futott Miss Match nem kapott sok türelmet.
Több olyan pilot készül, melyek egymondatos leírása olvastán a legcsekélyebb izgalmat sem érzi az ember, ez a kategória, mikor a nyomozást egy különleges képességekkel rendelkező ember segíti. A CBS-re tartó The mentalist pont ilyen: egy átlagostól eltérő aggyal rendelkező parafenomén magánnyomozóként megtesz mindent, hogy elkapja a gyilkost, hogy a helyi rendőrség ne legyen nevetség tárgya.
Számtalan próbálkozás mellett olyan is akad, melyet látatlanban rendelt meg egy társaság, azaz a szinopszis, a fő kreatív elme már önmagában garancia. Így várják a rajongók Joss Whedon (Buffy, Angel, Firefly) új sorozatát, a Dollhouse-t, melyben főszerepet kap Eliza Dushku - ez olyan világba vezet, ahol ki tudják mosni tisztára egy-egy ember teljes emlékezetét, és teljesen új neveket, élményeket, képeket tudnak elhelyezni elméjében, hogy így küldjék őket különféle rafinált küldetésekre.