A The Parents Television Council (Szülők Televíziós Tanácsa, a továbbiakban PTC) egy 1995-ben alapított szervezet, melynek célja, hogy biztosítsák, hogy a tévéből (és más médiumokból) ne ömöljön a gyerekekre folyamatosan az erőszak, a szex. A több mint egymillió amerikai tagot számláló szervezet, amikor csak teheti, felemeli hangját az ifjú, romlatlan, tiszta lelkeket semmibe vevő tévésorozatok ellen, és célul tűzte ki, hogy az este nyolc és kilenc óra közti műsoridő legyen afféle családi idősáv, ahol rendes, békés sorozatokat adnak az amerikai tévéadók.
A PTC akkor is hallatta hangját, amikor a CBS csatornán elindult a Swingtown című, hetvenes években játszódó sorozat, melyben az egyik laza erkölcsűnek tartott házaspár bizony nem veti meg sem a kábítószert, sem a párcserés intim kapcsolatokat, a szvingelést. Éppen ezért, bármennyire is a korszellemhez tartoztak az efféle tevékenységek, a szervezet kérte a CBS-t, hogy ha megoldható, tekintsen el a csütörtök este tíz órakor kezdődő sorozat további vetítésétől.
A CBS csatorna azonban nem törődött a panaszos hangokkal, legalábbis a Swingtown műsoron maradása erre utal, s bár a sorozat alatt reklámozók közül is "kiszálltak páran", de minden jel szerint a széria első évadát nem fogja bántódás érni. Ahogy a Dexter című sorozatgyilkosos krimit sem érte különösebb baj, amikor a PTC felemelte ellene hangját, hiszen a hollywoodi forgatókönyvírók sztrájkja miatt a CBS kénytelen volt kábeltévén már leadott sorozatokkal kitölteni az ismétlések által tarkított műsoridejét, s a Showtime brutális, könyörtelen, és térdig vérben tocsogó sorozatára esett a választásuk. Az országos adón képernyőre kerülő végeredményt persze a készítők bevonásával megpróbálták megtisztítani, képernyőképessé tenni, azonban deviáns főszereplő hőssé való emelése még így is kiverte a biztosítékot a PTC-nél.
A kábeltévékre, vagyis nem mindenki számára elérhetővé tett sorozatokra egyébként is sokkal jobban pikkel a PTC, a két fő célpont tavaly a Ments meg (Rescue Me) című tűzoltódráma és a Kés/alatt (Nip/Tuck) című plasztikai sebészekről szóló sorozat volt. A PTC kampányának köszönhetően mindkét sorozat reklámozórétege is megcsappant hiszen a tiltakozások hatására a Dairy Queen cég hagyott fel a Ments meg alatti reklámokkal, majd pedig akadt marketingcég (Medieval Times), aki a sorozatot sugárzó FX adóval szakította meg a kapcsolatot. Az is lehetőséget jelentett a médiában való szereplésre az egyik vállalatnak (State Farm), hogy egy kábeladó véletlenül leadta egyik reklámjukat egy Ments meg-epizód alatt, s ők utólag jelezték, hogy eszük ágában sem volt hirdetni a sorozat alatt. A Kés/alatt közben tavalytól már nem reklámoz a Wal-Mart vagy a BMW sem.
A PTC gondos listát vezet a bajos sorozatok epizódjainak történetéről és a bennük elhangzó káromkodásokról, így a honlapjukon azt is megtudhatjuk, hogy a már említett Ments meg 4. évadzárójában 18-szor hangzott el az országos tévéadókon betiltott shit szócska (szar), 16-szor az ass vagy asshole (segg/seggfej). A vallási színezetű Goddamnit (Isten verje meg) 12-szer, a Jesus Christ (Jézus Krisztus) 11-szer, de egyszer-egyszer még a férfi és női nemiszerveket jelképező cock és pussy mellett lévő rubrikába is húzott egy strigulát a PTC monitorozással megbízott alkalmazottja. Hitetlenkedőknek egyébként fel is sorolják, hogy ezen szavak milyen mondatokban, szövegkörnyezetben jelennek meg.