Nyilvánosságra hozta harmadik negyedéves eredményét a Modern Times Group (MTG) nemzetközi szórakoztatóipari vállalatcsoport, a Viasat3 tulajdonosa és a TV6 csatorna magyarországi üzemeltetője. A 2008. szeptember 30-án lezárult harmadik negyedévben jelentős nyereségnövekedést könyvelhetett el a csatorna.
A Viasat Hungária Zrt. harmadik negyedéves árbevétele a tavalyi év hasonló időszakához képest 48 százalékkal, 34-ről 51millió svéd koronára (1,25 milliárd forint) nőtt. Az év első kilenc hónapjára vetítve a növekedés 32%-os; az árbevétel 116-ról 153 millió svéd koronára nőtt (4,05 milliárd forint). A bevételi adatok a Viasat3 és TV6 csatornák összes bevételét, köztük a "netnet" alapon számított hirdetési bevételeket tartalmazzák.
"A remek harmadik negyedévi eredményre azért is vagyunk különösen büszkék, mert a hirdetési szempontból holtszezonnak számító időszakban a cég üzemi eredményessége megközelítette a teljes évi értéket, továbbá ezek a számok az idén januárban indult, jelenleg még veszteséges TV6 üzemeltetéséből fakadó negatív hatást is tartalmazzák már. A hirdetőink és kábelszolgáltató partnereink kitartó bizalma stabil alapot nyújt számunkra a további fejlesztésekhez" - mondta Kocsis Attila vezérigazgató.
A csatorna 2009 elején újrapozícionálja magát, új színeket, formákat, motívumokat láthat, új zenei betételeket hallhat a néző, a változást on-air és off-air kapmpány is kíséri (a mostani imázs 2007 eleje óta él). A csomagolás változik tehát, miközben az [origo] kérdésére elmondták, hogy a műsorok (sorozatok, filmek, reality-k) alapvetően nem változnak, legfeljebb nagyobb összhangban lesznek egymással. A Viasat3 már így is a legnőiesebb csatorna a nagyobbak közül, ez pedig tudatos műsorválasztás eredménye.
Bár: nem fáj annyira
A Bár 2.0-val kapcsolatban Kocsi Attila elmondta, hogy személyi konzekvenciákról nem tud beszámolni, és valószínűleg a csatorna rosszul mérte fel a piaci viszonyokat, mert már nem annyira vevő a közönség az ismeretlenekkel forgatott napi reality-re, mint öt évvel ezelőtt. A 18-29-es korcsoportban jó számokat hozott a műsor, de a nyolcórás sávban nem élt meg, és a 11-es sávba való száműzetés után mutatott javuló közönségarányt. "Végeztünk kutatásokat a valóságshow-val kapcsolatban, és úgy tűnik, a nézőknek testidegen volt, más műsorfajtákat várnak a csatornától. A Bár 2.0 nem javított az imázsunkon, de nem is lesz érezhetően rossz hatással a Viasat3-ra" - tette hozzá.
Sok panaszos levélíró méltatlankodva jegyzi meg, hogy a Viasat3 "átpasszolta" a kistestvérnek, az invesztíciós fázisban lévő, idén még veszteséges TV6-nak a futball BL-meccseit, hogy így értékesebbé tegye a férfias testvércsatornának szánt adót a szolgáltatók számára. A TV6 jelenleg 33 százalékos lefedettséggel bír, azaz a 3,8 millió háztartásból 1,3 millióban látható, miközben a tízezer háztartásnál többnél jelen lévő szolgáltatók közül csak a UPC-vel nem tudott megegyezni a cég. Gyakran van megbeszélés a két vállalat közt, de egyelőre nem közelednek nagyon az álláspontok - miközben rengetegen néznék az m1 BL-meccsén kívül a többi kiemelt találkozót is. Az új BL-csomagokért idén lehet pályázni majd, de nincs szó róla, hogy a Viasat3 visszavenné az európai élfocit a műsorrendjébe.
A Bár 2.0 vasárnap véget ér (a műsor webes támogatója a www.videa.hu volt), de lesz pár újdonság még idén. A Monk új évaddal jön, végre itt a Dexter második évadja, és sorozatpremier is várható, decemberben jön a Kelly Bundyként megismert Christina Applegate a Samantha Who? című szitkommal. A 46. héten a TV6-on látható Így tévéztek ti című műsor is feltűnik a Viasaton, öt ízben, este fél kilenckor.