Noha sok esetben kevesebb pénz jutott idén új műsorokra, korábban nem látott formátumokra, újítani akkori is kell egy komoly csatornánál, ha a büdzsé szűkös. A LA Screenings után pár héttel Budapesten tartották a 2009-es Discopot, melyre főképp a kelet-európai régióból érkeztek érdeklődők, eladók és vevők egyaránt.
Patrick Jucaud, a Discop ügyvezetője elmondta, hogy kevesebb résztvevő volt idén, mint tavaly, és kevesebb üzletet is kötöttek, mint 2008-ban, de így is 1500 tévés jelent meg az eseménynek otthont adó szállodában: nagyjából 50 eladóval és 150 potenciális vásárlóval kevesebb, mint egy éve. "Akik viszont eljöttek, azok üzletet akartak kötni. Megtalálták a megoldást, sikerült szerződniük" - válaszolta a Variety kérdésére. Jucaud úgy véli, hogy 17 évnyi múlttal a Discop már egy önálló brand, saját jegyekkel. Egy vásárló szerint ez a legszexibb televíziós vásár - talán azért érezheti így, mert az események jórészt szállodai szobákban zajlanak, ott vannak a vetítések, az üzleti megbeszélések.
A magyar csatornák vásárlásairól sajnos nem sok információt tudtunk meg. Ami biztos, hogy a 13 részes The Adventures of Merlin (a két nagy képen) a Cool tévére kerül, amúgy sem az RTL, sem a TV2 nem költött vagyonokat, különösen azért nem, mert épp a közelmúltban volt a 2009-es a LA Screenings, hol alaposan kiköltekeztek. A hazai tévécsatornák szeretik titkolni, milyen új sorozatokat, vetélkedőket vagy reality-ket vásároltak, nem úgy mint az amerikai adók: már most tudni, pontosan hogy áll össze a nagyobb kinti csatornák kedd estéje vagy péntek délutánja, miféle új elemek lesznek benne, és pontosan mikor kezdődnek.
A TV2 megerősítette, hogy több magyar résztvevővel együtt regisztrált 2009-ben. "Megérte részt venni a Discopon, hiszen az állandó kapcsolatok ápolása mellett új partnerek felkutatása illetve a legújabb tartalmak megismerése elengedhetetlen fontosságú a csatorna számára" - kaptuk a választ. Úgy tudjuk, a TV2 nem is kötött még szerződéseket, majd csak a napokban döntenek arról, mire lehet igény, mennyit ér egy-egy új formátum. Az HBO-ról annyit tudni még, hogy a Dead Set (ez egy 2008-ban bemutatott ötrészes horror) és a Spoons (egy hatrészes, sötét komédia) a fizetős csatornán fut majd.