A Nap-kelte helyett az MTV szombaton Magyarország nemzeti parkjairól adott dokumentumfilmet, majd a Sziklás-hegységet mutatta be, végül a Főtér-t sugározta. Vasárnap szintén nemzeti parkokat lehetett képernyőn látni, illetve a tatárokról is leadott a köztévé egy történelmi dokumentumfilmet. Az m2 a Századfordító magyarok-sorozatot adta a hétvégén, a portrék után a Csillagszemű című magyar ifjúsági film, mesejáték ment.
Az MTV csatornáinak átlagos nézőszáma a teljes idősávban lényegében azonos maradt: 190 ezres nézőtábor kísérte figyelemmel az m1-et, és 50 ezres az m2-t. Szombaton kicsit kevesebben, vasárnap kicsit többen nézték az MTV-t a szokásosnál.
Ha az 5.50 és reggel 9 közti idősávot nézzük, azt látjuk, hogy június és szeptember közt az m1 szombati közönségaránya 30,3 százalékos volt, Nap-kelté-vel, ennél két százalékponttal jegyzett kevesebbet szeptember 26-án, az első, Nap-kelte nélküli szombaton. Vasárnap 26,7 százalékos közönségaránya volt az m1-nek a felnőtt népességnél, ez most, szeptember 27-én 25,6-ra csökkent, azaz - noha egy hétvége még nem alkalmas arra, hogy általános megállapításokat lehessen tenni - a legtöbb néző, aki általában MTV-t nézett a hétvégén reggel, maradt a csatornán.
Az m2 szombaton 7,3 százalékon volt reggel hat és kilenc között, a felnőtt lakosságnál (0,3 százalékpontos csökkenés). Vasárnap viszont 4,4-re esett, korábban pedig 7,6 százalék volt az átlaga: a Csillagszemű második része már nem lehetett olyan izgalmas, ahogy a Közös kutya című 1983-as magyar tévéfilm sem döntött rekordot.
Az ötven alattiak nem a Nap-kelté-t nézték
A reggeli sávba küldött műsorokat nehéz pontosan összemérni, mert egyfelől teljesen más stílusúak, másfelől a Nap-kelte 5.50-től 9-ig ment, az RTL-es Reggeli 6-tól 10-ig, a TV2 Mokká-ja pedig reggel 7-től csak 8.50.ig. Ha a múlt hétre pillantunk, szeptember 21. és 25. közt, az idősebbek körében népszerűbb Nap-kelté-t nem találjuk erősnek a 18-49-es csoportban. Hétfőn például a Mokká-t 58 ezer, a Reggeli-t 48 ezer, a Nap-kelté-t csak 13 ezer néző figyelte átlagosan az ötven alatti felnőtteknél. Kedd és péntek közt a fiatal nézőknél felváltva hol az RTL, hol a TV2 nyert.
Szerződésben vállalták a jó nézettséget
Az MTV részéről az [origo]-nak elmondták, hogy a Nap-kelte szerződése szerint a legnézettebb hazai reggeli magazinműsornak kellett lennie: ez azt jelentette, hogy 18+ korosztályban, a teljes műsoridőben mért közönségaránya, három egymást követő hónap átlagában meg kellett haladnia a konkurens, országos sugárzású csatornák azonos korosztályban, azonos idősávban mért közönségarányát. Ha ez nem teljesült volna, akkor az MTV jogosan felmondhatta volna a szerződést. Érdemes itt megjegyezni, hogy a 18-49-es célcsoport igazán fontos a TV2-nek és az RTL Klubnak, így a felnőtt lakosságnál vagy a négy év fölötti teljes lakosságnál mért eredmény a kereskedelmi tévéknél nem annyira szignifikáns.
A Ma reggel hétfőtől péntekig van képernyőn. Az MTV tervei szerint a hétvégén gyermek- és ismeretterjesztő műsorokat ad, illetve hírműsoraik a hétvégén is a szokásos időben jelentkeznek, vagyis reggel 7-kor és 8-kor az m1-en. A gyerekfilmek, animációs alkotások hiánya miatt eddig is gyakran érte vád az MTV-t, mert sűrűn ismételt szériáival inkább a nosztalgiázó felnőtteknek kedvezett, nemigen foglalkozott a kicsikkel: hiszen épp a Nap-kelte ment hétvégén, a reggeli sávban, mikor sok szülő a tévé elé küldi a korábban kelő gyerekét.