Egy egészséges életmóddal foglalkozó szervezet, a Center for Science in the Public Interest (CSPI) megállapította, hogy a Nickelodeonon látható ételhirdetéseknek közel nyolcvan százaléka valamilyen egészségtelen, gyermekek számára nem megfelelő tápértékű ételt reklámoz.
A szervezet szerint ez a magas arányszám azért különösen elkeserítő, mert pont egy gyerekcsatornáról van szó, amelynek inkább az egészséges életmódot kellene hirdetnie - ahelyett, hogy alacsony tápértékű termékeket tukmál a könnyen befolyásolható gyerekekre. A CSPI azért is tartja veszélyesnek a Nickelodeon gyakorlatát, mert sok szülő amúgy sem tudja eldönteni, hogy mit engedjen enni a gyerekének, a csatornán látott reklámok pedig rossz irányba befolyásolhatják.
"A Nickelodeon szégyellhetné magát, amiért ilyen sok pénzt bezsebel olyan reklámokkal, amik közvetve elhízást, cukorbetegséget és más egészségügyi problémákat okozhatnak a gyerekeknek. Ha a média és az élelmiszeripar nem mutat felelősséget a gyerekek felé, előbb-utóbb a kongresszusnak vagy a szövetségi kereskedelmi felügyeletnek kell fellépnie" - mondta a CBS-nek a CSPI egyik vezetője, Margo G. Wootan.
Az élelmiszeriparban - vagy legalábbis bizonyos cégeknél - működik egyébként egy önszabályozó program, aminek azonban szintén megvannak a maga hiányosságai: Wootan arról számol be, hogy az ominózus cégek által gyerekbarátnak tartott 452 élelmiszer-ipari termék közül a CSPI rostáján csak 267 ment át. Megint más kérdés, hogy a Nickelodeon vizsgált hirdetéseinek csak a negyede származik olyan vállalatoktól, amelyek benne vannak az önszabályozó programban.