22,1 százalékos átlagával az RTL Klub volt az év 3. hetében a legnézettebb hazai tévécsatorna, de a 18,4 százalékot elért Tv2 már kezdi megközelíteni. Kereskedelmi célcsoportban is szoros az állás, a korábbiakhoz képest mindenképp: az egész napi teljesítményt vizsgálva 3, a főműsoridőt nézve 6 százalékponttal vezet az RTL Klub, amely azonban nem tudja hozni a november-decemberi átlagokat, hiszen olyan nézett műsorai értek véget, mint a Benkő feleséget keres vagy a Csillag születik. Az MTV 9,5 százalékot ért el a teljes lakosságnál, az ötven alatti felnőtteknél viszont öt százalék alatt maradt.
A hétórás sávban a legerősebb az RTL Klub, noha fél héttől a Híradó is veri a Tények-et (kivéve vasárnap este, amikor a Tv2 hírműsora nyert teljes lakosságban és célcsoportban is). Hétköznap este héttől jóval erősebb a heti nyertes, A széf a Hal a tortán-nál, a gasztroshow után kezd emelkedni a Tv2 nézettsége, sokan vándorolnak át a Jóban Rosszban kedvéért - volt olyan este, hogy teljes lakosságnál tíz százalékpontot is ugrott a görbe.
A Tv2 újabban Fókusz-verő szappanoperáját azért érdemes kiemelni, mert a 2009-es, terrortámadásos hetek után visszaesett, de most újfent jól szerepel - és a napi második rész, mely a Barátok közt-tel megy szemben, egészen jól tartja meg a nézőket, volt olyan este, hogy egy százaléknál kevesebbet veszett az RTL-es szappanopera indulása miatt. A Rózsa presszóban kezdhetnek izgulni (pénteken például 30 százalék alatt maradt a szappanopera a teljes lakosságban és 18-49-es célcsoportban is), de a méregpohár után még nem kell nyúlni, hiszen még a gyengébb eredmények ellenére is a hét második legnézettebb műsora volt a Barátok közt.
A kereskedelmi szempontból érdekes listán némiképp meglepő lehet az Irigy Hónaljmirigy harmadik helye, különösen azért, mert nem premiert, hanem ismétlést láthattak a nézők. Ebből is látszik, hogy a kínálat alapján közepesen gyenge hét volt, hiszen olyan, kétes értékű alkotások is bekerültek simán a top 30-ba, mint a Tv2 által leadott Anaconda 2. vagy az RTL Klub által sugárzott Hegylakó 4., ráadásul úgy, hogy mindegyiket már láthatták többször a hazai tévézők.
Top 30, 18-49-es célcsoport
Minden műsor a legnézettebb részével szerepel!
Forrás: AGB Nielsen