Nem elég, hogy az amerikaifutball heti meccsközvetítései szinte mindig a legnézettebb műsorszámnak számítanak az országban, a nagy döntő még ezek 20-25 milliós nézettségét is lepipálja a maga 100 milliós számaival. Az Egyesült Államok legnézettebb tévéműsorai között jórészt Super Bowl-ok találhatóak, csak egy-két kivételesen népszerű sorozat fináléja (1983-ban a M.A.S.H. 106 milliót hozott) vagy kiemelkedő része (Dallas) tudott ilyen nézettséget produkálni.
Persze a rengeteg néző azt is jelenti, hogy rengeteg kiaknázandó lehetőség van a meccsközvetítésben, nagyon sok reklámszünetet iktatnak be. A hazai kereskedelmi tévékhez, az óránként legfeljebb 12 percnyi reklámhoz és még 6-8 percnyi ajánlóhoz szokott magyar néző számára lehet, hogy elviselhetetlenül szaggatott lenne a közvetítés, de Amerika már megszokta mindezt. Ráadásul a Super Bowl alatt kivételesen még érdemes is reklámokat nézni, hiszen a hatalmas nézőtábor tudatában a reklámozók is megerőltetik magukat és gyakran új, kivételesen frappáns és nagyköltségvetésű hirdetéssel jelentkeznek.
A Super Bowl alatti reklámokkal mondhatni a cégek is hasonló versenyt vívnak, mint a pályán egymásnak feszülő csapatok, hiszen egy-egy jól sikerült alkotástól másnap az egész sajtó hangos lehet, egy igazán eltalált reklám további sok millió nézőt szerezhet az internet segítségével, hála a videómegosztó oldalaknak. Nem csoda, hogy ilyenkor gyakran toplistákat állítanak fel a sokszor exkluzív jelleggel csak a mérkőzés alatt sugárzott reklámokból.
A mindenki által ismert termékek mellett Hollywood is nagyon készül a Super Bowl-ra: tavaly még olyan is előfordult, hogy az egyik reklámból lett film. A Saturday Night Live című élő humoros műsorban már korábban is láthatták a nézők a MacGruber című szkeccseket, melyeket távoli rokonság köthet össze a MacGyver című, ezermestereknek szóló oktatósorozattal. A tavaly Super Bowl alatt három MacGruber-filmecskét sugárzott az NBC, mellyel a Pepsit reklámozta, s a reklámok fogadtatása olyan jó volt azok körében, akik addig még csak nem is hallottak MacGruber karakteréről, hogy az megadta a végső lökést egy mozifilm elkészítéséhez, s pár hét múlva, áprilisban Amerika már láthatja is, hogy mi sült ki az ötletből.
Óriási show, óriási nézettség
Aki reklámozni akar a Super Bowl alatt, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, hiszen 30 másodperc reklám jelenleg több mint 3 millió dollárba kerül, ráadásul, mint minden esetben, a csatornának joga van ahhoz, hogy visszautasítson hirdetéseket. Ez idén is előfordult pár alkalommal, egy meleg társkereső, egy videójáték és egy weblapokat hostoló cég hirdetése került feketelistára, igaz az egyiket, némi változtatást követően mégiscsak engedélyezték.
A Super Bowl közvetítéseknek egyébként egyik érdekessége, hogy Amerikában a nagyobb csatornák egymás között rotálják, így egyik évben az egyik, másikban a másik közvetítheti az eseményt és kasszírozhatja be a reklámpénzeket. A nézettség akkora, hogy még a show befejezése, vagyis este fél tizenegy után sem mindegy, mi megy a csatornán, hiszen ezek a Super Bowl utáni adások is hihetetlen nézettségre bírnak szert tenni. Ez pedig nem csak azért hasznos, mert újabb drága reklámperceket lehet értékesíteni, hanem mert megvan az esély arra, hogy egy sorozatot elindítsanak vagy végleg befuttassanak a csatornák.
Egy Super Bowl után 30-40 millió ember láthatja a mögé tett műsort, a sorozat következő, már a megszokott időpontjában sugárzott részére pedig akár csak az új, az eseti nézők 10 százaléka is átkapcsolhat, így a nézettség szignifikáns növekedést lehet elérni. Nem is olyan régen a Grace kliniká-nak egy Super Bowl utáni epizód segített, hogy Amerika legnézettebb sorozatává váljon, de azóta a többi csatorna is próbálkozott, csekélyebb sikerrel. Tavaly például az NBC a The Office-t, azelőtt Fox a Doktor House-t, a CBS pedig a Gyilkos elmék-et próbálta meg még népszerűbbé tenni (holott addig is kedveltek voltak). Azonban mindig is jobban sikerültek azok a próbálkozások, melyek egy-egy új szériát ismertettek meg ekképpen a közönséggel (Wonder Years, Szupercsapat, Airwolf). Ennek szellemében idén sokak meglepetésére a CBS csatorna egy valóságshow-val, az Undercover Boss-szal fog jelentkezni, melyben egy vállalat főnöke álcázva magát "leereszkedik a köznép közé", hogy megtapasztalja milyen érzés is a mindennapi munkásnak a céges munkát végezni.
Természetes, hogy amikor a Super Bowl kerül adásba, akkor egy csatorna sem akarja, hogy erős műsorát lemészárolja a gigász, így végül a focidöntő úgy hozza a hatalmas nézettséget, hogy valós ellenfele nincs is. Viszont a focilázat, ha nem is a Super Bowl ellen, de pár órával előtte azért más csatornák is meglovagolják saját amerikai focis műsoraikkal, melyek közül mindenképp érdemes kiemelni az Animal Channel által rendezett Puppy Bowl-t, melynek immáron több éves hagyománya van. A Puppy Bowl egy kiskutyák által játszott labdajáték közvetítése, afféle állatos amerikai foci valódi szabályokkal, valódi játékvezetővel és persze valódi cukiságfaktorral. Persze azokat, akiket nem kötnek le az ebek, korábban más csatornák a Lingerie Bowl-lal próbáltak felpezsdíteni a nagy összecsapásra. Ez is inkább a látványra, mintsem a tényleges játékra koncentrált, hiszen benne híres modellek próbálták megmutatni, hogy igenis értenek az amerikai futballhoz.