A VH1 zászlóshajója az utóbbi években a Love-széria volt, amely 2006-ban, a Flavor of Love-val indult hódító útjára, remek nézettséget hozva a csatornának. A műsor afféle Nagy Ő volt, csak épp Noszály Sándor maníros megnyilvánulásai helyett egy ordenáré rapperen szórakozhattak a nézők, miután a Public Enemy egyik tagja, Flava Flav válogatott húsz nő közül. Talán mondanunk sem kell, emberünk nem annyira vágyott az igazira, inkább alkoholgőzös, szextől sem mentes találkákkal múlatta az időt - a sorozatból így készülhetett három évad.
Jött aztán az I Love New York, melyben Flava Flav egyik jelöltje, Tiffany Pollard kereste a szerelmet, és elkészült a Rock of Love is, ahol pedig a Poison szebb napokat látott énekese, Bret Michaels ivott és szexelt vagy huszonöt nővel. A széria ezzel azonban korántsem ért a végére, hisz az I Love New York két versenyzője is saját műsort kapott (Real Chance of Love), majd jött még a Flavor of Love Girls: Charm School és az I Love Money.
Ezzel azonban véget ért a társkeresés a VH1-on, az április 18-án kiadott programterv már egyetlen ilyen műsort sem tartalmaz. "Amennyire élvezte annak idején a közönség a Love-sorozatokat, mára annyira belefáradt ezekbe a futószalagon gyártott termékekbe. A nézők hitelességre, igaz történetekre vágynak, ami persze nem jelenti azt, hogy ne lehetnénk továbbra is viccesek és könnyedek" - indokolta a döntést Tom Calderone, a VH1 elnöke.
A csatorna még az év vége előtt képernyőre küld negyvennégy új show-t, melyek mindegyike a zene, a hírességek vagy az "igazi élettörténetek" kategóriájába tartozik. Bár a videoklipektől már régen eltolódott a műsorkínálat a realityk felé, a VH1 valamennyire így is megőrizte (illetve kezdi visszavenni) zenei jellegét, az új produkciók negyven százaléka a zenéhez kapcsolódik. Júniusban új részekkel jelentkezik például két nagymúltú műsor, a Behind the Music és a Storytellers: az akkor megjelenő új lemez ürügyén mindkettő Christina Aguilerával foglalkozik.
A június Christina Aguileráról fog szólni
Más témában érkezik többek között a You're Cut Off, melyből kiderül, mihez kezdenek magukkal a partilányok, ha hirtelen más életkörülmények közé kerülnek. A Money Hungry a Nagy Fogyás-hoz hasonló reality lesz, ahol a versenyzők a saját pénzüket veszítik el, ha nem sikerül eléggé lefogyniuk. Két show is jön, amely hírességek barátnőit, feleségeit mutatja be: a Basketball Wives-ban Shaquille O'Neal és más NBA-játékosok partnerei parádéznak, a Diary of a Hip Hop Girlfriend-ben pedig menő rapperek csajait ismerhetik meg a nézők. Új műsorral készül dr. Drew Pinsky is, aki korábban a Celebrity Rehab-ben próbált meg hírességeket leszoktatni alkohol- és/vagy drogfüggőségükről.
Mi van itthon?
Miközben a VH1 próbál visszatér a gyökerekhez, vagyis a zenei műsorok sugárzásához, addig a zenecsatornaként indult hazai adók inkább az ellenkező írányba mennek: a magyar MTV legjobban futtatott műsora jelenleg a Blue Mountain State, amely három újonc életét követi az amerikaifoci-ligában. Hazánkba is megérkezett ezenkívül a Jersey Shore, amelyben pedig olasz származású fiatalok nyári kalandjainak lehetünk tanúi, és fut még például a Főszezon is, egy kanadai kisváros lakóiról - itt tehát nagyon mennek az egyes közösségek életét bemutató realityk.
1 sztár, 25 nő - többet ilyen nem lesz:
A VIVA-n találkozhatunk a VH1 kínálatából frissen kihullott randizós műsorfajtákkal is: a Váratlan páros két celebet ereszt össze véletlenszerűen, akik akár még párra is találhatnak egymás személyében, a Randikommandó pedig tanácstalan lányokat készít fel a nagy eseményre. Érdekes módon nemcsak realityk, de áprilistól rendes sorozatok is futnak a zenetévén: a Nickelodeontól olyan tartalmak kerültek át, mint az idén a legjobb gyerekműsornak választott iCarly vagy a régóta nagy népszerűségnek örvendő SpongyaBob Kockanadrág.
A VIVA programigazgatója, Lengyel Attila szerint nem lehet összehasonlítani a két csatornát: "Míg a VH1 egy nemzetközi adó, amely különböző piacokra készül, addig a VIVA a hazai nézői igények alapján alakul és változik. A mai trendek azt mutatják, hogy a nézőink - akik leginkább a 15-29 éves korosztályból kerülnek ki - egyre inkább ígénylik a zene mellett a további tartalmakat, szórakoztató realityket. Ezek mellett természetesen a VIVA életében kiemelt helyen áll a zene, hiszen 60%-ban ilyen típusú műsorokat sugárzunk. Különösen fontosak számunkra a magyar előadók: az összes játszott klip több mint 40%-a magyar együttesek és zenészek videója" - mondta lapunk megkeresésére.