Személyi változások voltak a nagyobb tévék reggeli műsoraiban az elmúlt hetekben, hónapokban. A Reggeli-ben már nincs Stohl András, jövő hónaptól nem lesz Horváth Éva és Peller Mariann, jött viszont Hujber Ferenc (múlt héten ő vezette a műsort Ördög Nórával párban) és májustól Lilu és Erdélyi Mónika ébreszti az RTL nézőit. A Mokká-ból kiesett a gyászoló Liptai Claudia, a Tv2 pedig visszahozta múlt héten a reggeli sávba Tatár Csillát.
Heti átlagban nincs nagy különbség a három nagy csatorna reggeli műsorának nézettsége közt. Az elmúlt héten, saját sávjában a Ma reggel és a Mokka egyaránt 18,5 százalékos, átlagos közönségaránnyal ment, de a 17 százalékot szerző RTL-es Reggeli is tartotta a lépést - ez egyenként 160 és 190 ezer nézőszámot jelent átlagban. A három földi sugárzású csatornához képest erősen lemaradt viszont, a 2 százalékos nézettséggel bíró Jam az ATV-n, vagy a Hattól nyolcig, a Duna tévén, amely az összes tévéző 1,6 százalékát vonzotta: utóbbiak esetében 15-20 ezer nézőt mért az AGB Nielsen.
A kereskedelmi kategóriában, a 18 és 49 évesek közt utóbbiak már egy százalék alatt vannak, azaz - figyelembe véve azt, hogy reggel eleve lényegesen kevesebben tévéznek, mint este - a reklámozók itt csak szerény sikerrel érik el célcsoportjukat. Az MTV-s Ma Reggel a teljes lakosságnál (mint láttuk) jól megy, de a fiataloknál kevésbé, itt csak 5 százalékon áll, miközben egy szinttel feljebb, a 20 százalékos Mokka veri a 15 százalékos Reggeli-t.
Hét és kilenc közt megy a küzdelem
Nehéz azonban összevetni a műsorokat, hiszen egyfelől más a profiljuk, másfelől a Ma Reggel 5.50-től 9-ig tart, a Mokka 7 és 9 közt van képernyőn, a Reggeli pedig 6 és 10 közt látható. A reggel hét és kilenc közti sáv tehát az, ahol mindhárom műsor egyszerre fut, így ezt is megnéztük: az április 19-i héten, a vizsgált intervallumban, az öt hétköznapból, a teljes lakosságnál kettőt nyert az MTV, kettőt a Tv2 és egyet az RTL Klub, azaz kiegyenlített a küzdelem.
A legjobb eredményt ebben a sávban a múlt hétfői Mokka érte el (239 ezer néző), a leggyengébbet pedig a szerdai Reggeli, ezt 140 ezren figyelték. Persze ennek a felével is igen elégedettek lennének a Duna tévénél és az ATV-nél, ahol az adott sávban 10 és 30 ezer közt ingázik a nézettség.
A múlt héten, a kereskedelmi célcsoportban, a Mokka adásideje alatt a Tv2 verte az RTL Klubot, de a különbség erősen ingadozó: szerdán szoros volt a verseny, de kedden például a fiatalok közül kétszer annyian nézték a Mokká-t, mint a Reggeli-t.