13,5 millió nézővel búcsúzott a Lost

Vágólapra másolva!
Május 23-án, vasárnap este levetítette az amerikai ABC csatorna az elmúlt évek egyik meghatározó tévésorozata, a Lost utolsó részét, amely 13,5 millió tévézőt vonzott. A szériában is fontosak voltak a számok, így most ezekkel foglalkozunk röviden.
Vágólapra másolva!

Május 23-án este az amerikai ABC levetítette a Lost utolsó, The End című részét is, így hat évad után búcsúzott az elmúlt évek egyik legnagyobb hatású tévésorozata. A 10 millió dollárért készült pilotot 2004 szeptemberében 18 millióan látták, a finálé 13,5 millió amerikait érdekelt a mérések szerint (ehhez még hozzájön számos letöltő).

A produkció nagyon erős, hollywoodi mozifilm képi igényességével bíró pilottal rajtolt, az első évad pedig 50 millió dollárba került. A második évad premierjét már 23,47 millióan figyelték az USA-ban, ennél jobb adatot eztán nem is szállított a Lost, amely eztán egyre veszítette nézőit, főképp az egyre bonyolultabb történet miatt, amely egyenesen követhetetlené lett azok számára, akik kihagytak két-három epizódot. Itthon az RTL Klub a csökkenő közönségarány láttán hétvégére, délutánra tette, de az AXN-en este követhették a hazai hívek a szinkronos verziót.

A sorozat szereplői az első évadban 20 és 40 ezer dollár közt kerestek részenként, de a sikeres rajt után 2005-re már 80 ezer dollárra nőtt az összeg. Azon szerencsések, akiket nem nyírt ki az írói gárda, egyre többet kerestek, így Matthew Fox (Jack) 2009-től már 250 ezret kasszírozott epizódonként, míg Evangeline Lilly (Kate) 150 ezret kapott hetente. Megérdemelték, mert a DVD-piacon is tarolt a sorozat, az iTunes tévés listáján rendre élmezőnyben szerepelt, és a finálé alatt egy 30 másodperces reklámért 900 ezer dollárt kellett fizetnie a hirdetőnek.

Május 25-én egy hosszabb cikkel búcsúzunk a Lost-tól. A sorozatról száznál több cikk jelent meg lapunkban, ezeket itt olvashatja.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!