Az idén jó pár olyan sorozat mutatkozott be a televízióban, amelyeket a főszereplő, az író, a koncepció, a cím, illetve a nemzetközi tapasztalat miatt a közönség és a szakma a szokottnál jobban várt. Ezen sorozatok egy része csúfos kudarcot vallott: hol a minőség, hol a gyenge nézettség, hol pedig mindkettő miatt.
The Event
Mondanunk sem kell, hogy a Lost - Eltűntek (és a Hősök, a 24) idei leköszönésével a közönség ki volt éhezve egy olyan sorozatra, mely nemcsak egyszerű, epizódhossznyi történetekkel operál, hanem hosszasan, részeken vagy akár évadokon át nyúló szálakkal és természetesen egészséges mennyiségű rejtéllyel - és sok-sok válasszal. Az idén ősszel a fent említett sorozatok örökébe a The Event próbált lépni. Maga a történet elég titokzatos volt, mindössze azt lehetett sejteni, hogy történik vagy történni fog valami ("Az esemény"), és ehhez hozzájárult pár kormányzati összeesküvés árnyéka és egy titokzatos emberrablás is. Azonban hiába volt első pillantásra minden szép és jó, nagyon hamar kiderült, hogy a készítők teljesen másképp képzelik el a történetet, mint a nézők, és viszonylag hamar apadásnak is indult a nézőtábor. Aki kitartott, az pedig idővel az amatőr írás és fordulatok miatt hagyta ott a sorozatot, amely jelenleg a jól megérdemelt pihenőjét tölti Amerikában.
---------------------------------
Law & Order: Los Angeles
Májusban húsz évad után véget ért az Esküdt ellenségek sorozat, azaz a korábban legalább öt leágazást fialó Law & Order. Az eredetit gründoló Dick Wolf nem volt rest és nyáron, sebtében megíratta a Los Angeles-i verzió pilotjának forgatókönyvét, amelyet az NBC csatorna látatlanban elfogadott. Azonban a sorozat egyáltalán nem azt hozta, amire számítani lehetett - sem a nézettség, sem a minőség tekintetében. Ha nagyon szigorúak akarnánk lenni, akkor ilyen alapon az NBC folytathatta volna az eredeti szériát is, ugyanott tartanának. És lenne egy amerikai rekordjuk is, hiszen a megszüntetéssel az Esküdt ellenségek nem tudta megszerezni minden idők legtöbb évadon át futó amerikai sorozatának díját.
---------------------------------
Undercovers
A sorozatrajongók a The Event mellett az Undercovers-ben csalódtak nagyot az idén, hiszen a sorozatot a kezdetekben a Lost - Eltűntek és az Alias atyjának számító J. J. Abrams új szériájaként harangozták be. A társírói és pilotrendezői feladatokat is vállaló Abrams azonban előre figyelmeztette a rajongókat, hogy az Undercovers nem rejtélyorientált lesz, hanem egy ismét állományba helyezett kémházaspárról szóló, inkább könnyed, romantikus akciószériaként lesz pozicionálva. Talán ezen előzetes figyelmeztetésnek is köszönhette az NBC, hogy már a premier másnapján eldőlt, hogy nem lesz hosszú életű az Undercovers. Nem is lett az.
---------------------------------
The Hasselhoffs
Meglepetés volt, hogy elhasalt Amerikában David Hasselhoff dokumentarista valóságshow-ja, hiszen korábbi (és hazai) tapasztalatok alapján a közönség szeretni szokta a szétesett és akaratukon kívül vicces sztárok efféle sorozatait. David Hasselhoff azonban már a premier alkalmából is csak alig félmillió embert érdekelt, tehát nem a "minőségnek" köszönhetően történt a tömeges elvándorlás. Az A&E csatorna 2 rész után le is vette programjáról Hasselhoffékat.
---------------------------------
Skating With Celebrities
Az év egyik legnagyobb meglepetésének az ABC idei vállalkozása számított, amelyben a Dancing With The Stars-szal (itthon: Szombat esti láz-nak hívják az RTL Klub saját formátumú, de egyébként mindenben egyező valóságshow-ját) hatalmas sikereket elérő csatorna úgy döntött, hogy jégre küldi a celebeket, hogy profi korcsolyásokkal produkálják magukat. Az elgondolás logikusnak tűnhet, Angliában és Európa pár országában nagy siker a műsor, nem egy helyen több évadot is megért, azonban Amerikában pár évvel ezelőtt a Fox csatornán már megbukott egy pontosan ugyanilyen kísérlet. Hogy miben bízott az ABC, azt nem tudni, de a mostani celebkorcsolyáztatás (amelyet Sztárok a jégen címmel a Tv2 is bemutatott) nem érdekelte a közönséget.
Szekeres Viktor