Ahogy a Népszava május 5-én megírta, május 1-jén nem volt Aranyág jótékonysági műsor a Magyar Televízióban: az MTV új vezetése nem tervez többet az alapítvánnyal. Az [origo] megkeresésére Cserháti Ágnes, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap igazgató-helyettese, szóvivője elmondta, hogy ugyan a közmédia fontos feladata a civil kezdeményezések, így a jótékonysági programok támogatása is, a közmédia-rendszer átalakítása során sérülhetnek korábbi érdekek. "Áttekintjük az eddig támogatott kezdeményezéseket és számba vesszük azt is, hogy mely programokat volna szükséges és lehetséges támogatni. A Magyar Televízió szeretné minél szélesebbre nyitni a kaput azon alapítványok előtt is, amelyeknek eddig nem volt lehetőségük arra, hogy az MTV nézőinek adományaira támaszkodva, méltányosabb helyzetbe kerülhessenek, s támogathassák az elesetteket" - válaszolta.
"Az Aranyág Alapítvány és a Magyar Televízió eddigi együttműködésére büszkék vagyunk, az Aranyág sikeres volt, a 16 év alatt betöltötte hivatását, ennek az együttműködésnek egyelőre azonban vége van. A döntésről természetesen tájékoztatta az MTV az Aranyág Alapítvány elnökét, utalva az átalakuló közmédia-rendszer anyagi helyzetére is. S akkor, amikor majd döntünk a jótékonysági események, akciók támogatásáról, azt is mérlegelnünk kell, hogy ne kerüljön többe egy műsor létrehozása, mint amennyi támogatást annak sugárzása hoz. Sajnos, az Aranyág esetében ez volt, hogy így történt" - tette hozzá megkeresésünkre Cserháti.
16 év alatt félmilliárd forintot meghaladó összeggel, számos kórház gyermekosztályát támogatta az Aranyág Alapítvány, volt olyan gála, amikor ötvenmillió forint gyűlt össze. Mint azt megírtuk, tavaly májusban viszont csak öt és félmillió forintot hozott az MTV százperces, karitatív műsora, amelyben ismert előadók (így Rúzsa Magdi) léptek fel, segítve a beteg és sérült gyermekek adománygyűjtését. Az AGB Nielsen mérése szerint 1,3 millió tévéző nézett bele, az átlagos nézettség 381 ezres volt: a jótékonysági műsor a női nézők körében volt népszerűbb, akkor 70 százalékban a hölgyek választották az MTV-t.
A kereskedelmi média ebből a szempontból erősebb, március 19-ig jótékonysági show-jával és a Való Világ 4 egészhetes akciójával 174 millió forintot gyűjtött az RTL Klub a Minden Gyerek Lakjon Jól alapítvány számára.